שומרה נתבעת לשלם תגמולים בסך יותר מ-3 מיליון שקל בעקבות שריפה באולם אירועים

לדברי התובע, בחלוף כחודש ממועד הדיווח ובעת שהוא נאבק לשיקום בית העסק במטרה להחזירו לפעילות, דחתה שומרה את הכיסוי הביטוחי על פי הפוליסה באמתלת שווא, לפיה הוא הפר את חובת הגילוי בכל הנוגע לניסיון ההצתה של העסק, שאירע כשלושה שבועות קודם למקרה הביטוח

שומרה נתבעת בבית המשפט המחוזי מרכז לשלם תגמולי ביטוח בסך 3.14 מיליון שקל לאיש העסקים שמעון פרי, בעלים של אולמות אירועים בדרום הארץ ובאשקלון.

בתביעה נאמר, כי שומרה ביטחה את אולם האירועים אנג’ל שבבעלותו של פרי, הממוקם באזור התעשייה הצפוני של אשקלון, בפוליסת ביטוח מסוג “בונוס לעסק” המעניקה כיסוי לסיכוני אש וסיכונים נוספים.

באחד הלילות בסוף חודש יוני אשתקד, נאמר בכתב התביעה, פרצה שריפה באולם האירועים שגרמה נזקים כבדים למבנה לציוד ולתכולה שהיו במקום. בתביעה נאמר עוד, כי האש ומי הכיבוי שהוזרמו אל תוך אולם האירועים גרמו לנזקים קשים לתכולה, לרבות למערכות ההגברה, התאורה, לווידאו, לציוד, למערכות המצלמות והאזעקה, וכן למבנה ולמערכת החשמל, תוך שגרמו להשבתה מוחלטת של פעילות בית העסק.

לטענת התובע, שומרה מינתה מטעמה את השמאי גולן חן ממשרד שמכל שמאות, אשר הגיע למקום, ושלחה חוקרים לבית העסק, ברם עד היום טרם שולמו תגמולי הביטוח וטרם התקבלה חוות דעת המומחים מטעמה של שומרה.

לדברי התובע, בחלוף כחודש ממועד דיווחו לשומרה על קרות מקרה הביטוח ובעת שהוא נאבק לשיקום בית העסק מתוך מטרה להחזירו לפעילות, דחתה שומרה את הכיסוי הביטוחי על פי הפוליסה באמתלת שווא, לפיה הוא הפר את חובת הגילוי בכל הנוגע לניסיון ההצתה של העסק, שאירע כשלושה שבועות קודם למועד קרות מקרה הביטוח.

לדברי התובע, באמצעות באי כוחו עוה”ד ד”ר קובי קפלנסקי וחן גלעד, ניסיון ההצתה של העסק לא דווח באותה העת לנוכח העובדה לפיה לא הייתה לו ידיעה שהמקרה מקורו בהצתה. לטענתו, מקל וחומר הוא לא יכול היה לדעת כי מדובר במידע מהותי עבור המבטחת, שלכאורה עלול להפקיע את הפוליסה אשר רכש ממנה – מידע אותו למד ממצאי חקירת המשטרה כמה חודשים לאחר שאירע המקרה.

בית המשפט מתבקש לחייב את שומרה בפיצוי התובע במלוא היקף נזקיו, בהתאם לכיסוי הביטוחי. בתביעה נאמר, כי השמאי מטעם התובע, שי דבי ממשרד שמאות הביטוח כפתורי את דבי, העריך בחוות דעתו את נזקי התובע בגובה סכום תביעתו בסך 3.14 מיליון שקל.

תגובת שומרה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*