שבע בקשות לאישור תביעות כייצוגיות הוגשו נגד שטראוס בפרשת הסלמונלה בשוקולד

לטענת התובעים, הפיצוי בדמות מוצר חלופי אינו מהווה פיצוי ראוי עבור הצרכנים שקנו ממוצרי החברה. התביעות בהיקף מצרפי של יותר מחצי מיליארד שקל

קו הייצור של המילקי במפעל שטראוס בכרמיאל. צילום ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ

שבע בקשות לאישור תביעות ייצוגיות בהיקף מצרפי של למעלה מחצי מיליארד שקל הוגשו לבתי המשפט המחוזיים כנגד שטראוס בפרשת הסלמנולה בשוקולד. הבקשות הוגשו על ידי לקוחות שרכשו במרכולים שונים מוצרי מתיקה שונים המיוצרים ו/או משווקים על ידי שטראוס. לדברי חלקם, הם זוכרים כי בחלק מהמקרים בהם אכלו מדברי המתיקה הללו, חשו מיחושים בבטנם וסבלו מכאבים, אולם נמנעו מללכת לרופא והכאבים חלפו לאחר מספר שעות. לטענתם, לא לכל הצרכנים יש את המוצרים בחזקתם על מנת למסור את הברקוד כדי לקבל את שוברי הפיצוי בהתאם להודעתה של שטראוס, והפיצוי בדמות מוצר חלופי בלבד אינו מפצה את הצרכנים בגין הנזקים בלתי ממוניים שנגרמו להם.

עוד נאמר בפנייה לבית המשפט כי הצרכנים סברו לתומם כי מוצרי מזון, במיוחד של חברות גדולות ומובילות כגון שטראוס, עוברים בדיקות קפדניות סדירות, ולפיכך שטראוס אינה אמורה להוציא לשוק מוצרים פגומים הכוללים חיידקים מסוכנים לבריאות הציבור.

עוד נטען, כי שטראוס ידעה גם ידעה על הימצאות חיידקי הסלמנולה המסוכנים כבר ב-20 באפריל 2022 ובחרה להחריש ולהימנע מלהודיע לציבור הצורך את מוצריה ובכך סיכנה עוד מאות אלפי ילדים אשר צרכו את מוצריה בימים אלו ואשר היו עלולים, ועוד עלולים, לחלות כתוצאה מצריכת מוצריה הפגומים הנגועים.

לדברי המבקשים, פעולותיה של שטראוס נעשו בקול ענות חלושה, בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי, ואף למרות הודעותיה, בפועל לא נאספו כלל המוצרים ואלו אף נמכרו ברחבי המדינה גם לאחר הודעתה, תוך שמאות אלפי ילדים המשיכו לצרוך את המוצרים עת הם מכילים חיידקי סלמנולה. המבקשים סבורים כי הודעתה של שטראוס כי שיווקה מוצרים הנגועים בחיידק הסלמונלה הינה הודאת בעל דין המחייבת אותה.

בבקשות נאמר כי לצרכנים נגרמו נזקים ממוניים בדמות מחיר המוצרים, וכן נזקים בלתי ממוניים לנוכח כאבי בטן, תחושות קשות של חשש לפגיעה בריאותית, עוגמת נפש, חרדה המתבטאת בדאגה לבריאותם נוכח הנמצאות חיידק הסלמנולה במוצרים, חיידק אשר בהתאם לפרסומי משרד הבריאות הינו חיידק מסוכן לבני אדם.

עוד נטען כי לצרכנים נגרמה פגיעה באוטונומיית הבחירה שלהם לאור כך שהם רכשו ו/או צרכו מוצרים שגרמו להם לכאבים, ונגזלה מהם זכות הבחירה ברכישת מוצרים שאינם מכילים את הרכיב המסוכן/חיידק.

לדברי המבקשים שטראוס הפרה בהפרה בוטה ויסודית את חוק הגנת הצרכן, פקודת הנזיקין, הפרת חובה חקוקה, רשלנות ותרמית, חוק עשיית עושר ולא במשפט ועוד.

בשטראוס אומרים כי החברה תגיב לטענות כשכתב התביעה יימצא לידיה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*