חינאווי נתבעת על ידי החברה הפינית המייצרת את וודקה לפלנדיה בטענה להפרת סימן מסחר

לטענת התובעת, נודע לה כי רשת חינאווי ממשיכה ליבא ולשווק בישראל גרסה מזויפת של המותג לפלנדיה דרך חברת Shaman, לאחר שהסתיים השת"פ עמה. מרשת חינאווי נמסר: "להבנתנו מדובר בסכסוך עסקי בין שתי החברות הפיניות שעבדו עם חינאוי בשיתוף פעולה מלא... אנו מייבאים את המותג מהיצרן המקורי מאז ומתמיד וכופרים בהאשמות על איכות המוצר המיובא, אותו הבאנו מאז ומתמיד ולא נסכים להיות כלי ניגוח בסכסוך בין השתיים"

המעדנייה של חינאווי. צילום: יח"צ
וודקה לפלנדיה. צילום מסך

Global drinks Finland – חברה מפינלנד ליצור ושיווק משקאות אלכוהוליים ככלל ומשקה וודקה לפלנדיה בפרט, הגישה תביעת קניין רוחני בטענה להפרת סימן מסחר ולסעד כספי על סך 1.84 מיליון שקל כנגד רשת המשקאות חינאווי.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בת”א נאמר כי בבעלותה של התובעת הסימן המסחרי הרשום במדינות רבות בעולם ככלל ובישראל בפרט בשם: LAPLANDIA, וכי עד לחודש יולי 2020 היתה החברה הפינית Shaman spirits בשיתוף פעולה עסקי עם התובעת, ומכוח זה היתה בעלת אישור לייצר את מותג הוודקה תחת הסימן המסחרי הרשום “לפלנדיה”.

לאחר סיום השת”פ העסקי בין הצדדים התירה התובעת ל-Shaman להמשיך בייצור המותג שבבעלותה הבלעדית ולשווקו לישראל, וזאת רק עד לחודש דצמבר 2020. לאחר מכן עדכנה התובעת את רשת חינאווי על הפסקת השת”פ העסקי שלה עם חברת Shaman וכי המותג “לפלנדיה” נשאר בבעלותה הבלעדית.

לדברי התובעת, לאחר שנודע לה כי רשת חינאווי ממשיכה ליבא ולשווק בישראל גרסה מזויפת של המותג “לפלנדיה” דרך חברת Shaman, היא ביקשה ממנה לחדול מכך, ואולם חינאווי המשיכה לשווק ולהפיץ בארץ גרסה מזויפת למותג “לפלנדיה” שלה, ובלית כל ברירה, לאחר שהתראותיה לא הועילו, היא נאלצת לפנות עתה לעזרת בית המשפט ולהגיש תביעה זו.

בית המשפט מתבקש להורות לרשת חינאווי לחדול מייבוא ושיווק של המותג המזוייף “לפלנדיה” בישראל, המפר את סימנה המסחרי של התובעת בארץ, להשמיד את כל הבקבוקים המזויפים של מותג וודקה לפלנדיה של התובעת אשר ברשותה, ולפצות את התובעת בגין נזקיה הממוניים.

תגובת רשת חינאווי

מחינאווי נמסר: “התביעה התקבלה ונלמדת לעומקה. להבנתנו מדובר בסכסוך עסקי בין שתי החברות הפיניות שעבדו עם חינאוי בשיתוף פעולה מלא, אולם בעקבות סיכסוך משפטי ביניהן ועל סמך הצהרותיהם ועל סמך מסמכים שהתקבלו מעורכי דין של החברה המייצרת – שמאן ספיריט, קיימת לה הזכות לייצר ולשווק את המוצר לפלנדיה בישראל.

“יודגש כי אנו מייבאים את המותג מהיצרן המקורי מאז ומתמיד. אנו כופרים בהאשמות על איכות המוצר המיובא, אותו הבאנו מאז ומתמיד ולא נסכים להיות כלי ניגוח בסכסוך בין השתיים. רשת חינאווי היא רשת מכובדת ומהותיקות בענף, פועלת מזה עשרות שנים ומשווקת מוצרים מובילים ומקוריים בלבד”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*