רשת המרכולים סופר ברקת נתבעת בטענה שחייבה על משקל האריזות כחלק ממשקל מוצרי הבשר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 14.34 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת המרכולים “סופר ברקת” שבבעלות חברת עוף והודו ברקת-חנות המפעל. זאת בטענה לפיה חייבה את לקוחותיה על משקל האריזות כחלק ממשקל מוצרי הבשר, עוף, ודגים שבתוכן והנמכרים לפי יחידת משקל כשהם ארוזים מראש ו/או נארזים במקום, בניגוד לנדרש בדין.

המבקש גיל פלדמן טוען כי סופר ברקת אינה מפחיתה את משקל האריזה מהמשקל הכולל תוך הטעיית הצרכן, וכי עלות משקל האריזה משתקללת בעלות משקלו של המוצר אשר בתוכה. הצרכן, נטען בבקשה, אינו יודע כי מוליכים אותו שולל וכי הוא משלם את המחיר העודף.

לדברי המבקש בעוד עוסקים אחרים דואגים לקזז בשיטות שונות את משקל האריזה בחישוב עלות המוצר, הן כאשר אורזים מראש והן כאשר אורזים במקום, הרי שסופר ברקת אינה מקיימת את הוראות הדין ואינה שוקלת מוצריה ללא משקל האריזה כנדרש בדין. זאת, על מנת להגדיל את רווחיה ולחסוך במשאביה, תוך זלזול חמור בקהל הצרכנים, הטעייתם ועשיית עושר על חשבונם.

בית המשפט מתבקש להצהיר, כי רשת סופר ברקת פעלה בניגוד להוראות החוק בכך שחייבה את לקוחותיה על משקל האריזות כחלק ממשקל המוצר בתוכן, בניגוד לנדרש בדין, לחייב את הרשת למלא אחר הוראות הדין ולחייב את לקוחותיה על פי משקל המוצר בלבד ללא האריזה כמתחייב בהוראת הדין, ולפצות את לקוחותיה בגין הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם להם בשל הפרתה את הוראות החוק.

את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*