רשתות רמי לוי ויינות ביתן תובעות שיפוי מעיריות אשדוד ויבנה בגין עלויות פינוי האשפה מסניפיהן באותן הערים

לדברי התובעות, חובה על הרשויות המקומיות לספק שירותי פינוי אשפה כחלק מכלל השירותים שאמורים להיות מוענקים למחזיקי הנכסים בתחומיהן, תמורת תשלומי הארנונה. מעיריית יבנה נמסר כי מדובר בתביעה ממוחזרת חסרת בסיס וכי תביעה זהה לזו הוגשה לפני כארבע שנים ונדחתה על ידי בית משפט

רשתות המרכולים רמי לוי שיווק השקמה ו-יינות ביתן הגישו תביעות כספיות נגד עיריות אשדוד ויבנה בגין עלויות פינוי האשפה מסניפיהן באותן הערים. עיריית אשדוד נתבעת לשפות את רמי לוי שיווק השקמה בסך של 1.33 מיליון שקל, ואילו עיריית יבנה נתבעת לשפות את יינות ביתן בסכום של כ-550 אלף שקל, וזאת בגין תשלומים שנאלצו לשלם לקבלני פינוי אשפה תמורת שירותי פינוי האשפה מסניפיהן.

בכתבי התביעה נטען, כי עיריות אשדוד ויבנה מחויבות על פי דין לרבות חוקי העזר שלהן עצמן לפעול לפינוי וסילוק אשפה מהנכסים אשר בתחומיהן המוניציפאלי, ללא כל תמורה מיוחדת או ספציפית, לרבות מסניפי רמי לוי שיווק השקמה ויינות ביתן אשר האשפה שהופקה בהן הינה אשפה רגילה לחלוטין שאינה חריגה כלל ועיקר.

ואולם נטען בכתבי התביעה, כי עיריות אשדוד ויבנה התנערו מחובתן הבסיסית לפנות את האשפה מסניפי התובעות ואילצו אותן לשאת על חשבונן בהוצאות כספיות משמעותיות לקבלני פינוי אשפה עמם אולצו להקתשר נוכח התנהלותן הבלתי חוקית והפסולה.

מקור: פיקסביי
מקור: פיקסביי

לדברי התובעות, חובה על הרשויות המקומיות לספק שירותי פינוי אשפה כחלק מכלל השירותים שאמורים להיות מוענקים למחזיקי הנכסים בתחומיהן, תמורת תשלומי הארנונה.

רשת רמי לוי הגישה עוד לבית המשפט עתירה נגד המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, להורות למועצה המקומית לפנות בעצמה ועל חשבונה את האשפה מהסופרמרקט של רמי לוי במתחם ביג בפרדס חנה-כרכור. בעתירה נאמר כי כי מחודש ספטמבר 2016 ועד לחודש יולי שנה זו נשאה רמי לוי בהוצאות בגין פינוי והטמנת האשפה מהסניף האמור בסך של 1.34 מיליון שקל.

מעיריית יבנה נמסר כי “מדובר בתביעה ממוחזרת חסרת בסיס. תביעה זהה לזו הוגשה לפני כארבע שנים ותביעה זו נדחתה ע”י בית משפט תוך חיוב חב’ יינות ביתן בהוצאות. תביעה זו כמו קודמתה – תידחה”.

תגובת העירייה באשדוד לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*