רות סירקיס – ספר חדש ופרס על מפעל חיים

את הפרס הגיש השף אסף גרניט, שסיפר לקהל כי התחיל לבשל כילד עם הספר "ילדים מבשלים" של רות. במהלך כחמישים שנה פרסמו רות סירקיס ובעלה אינספור מאמרים מצולמים, 17 ספרי בישול מקוריים והקימו חברת הוצאה לאור

רות ורפי סירקיס עם תעודת הפרס. צילום: רביד פרי
רות ורפי סירקיס עם תעודת הפרס. צילום: רביד פרי

בטקס מרגש של פרסי האוכל והשתייה לשנת 2018, של המגזין טיים אאוט, קיבלה רות סירקיס פרס מפעל חיים על תרומתה לקולינריה הישראלית. בטקס חולקו פרסים למסעדות, לשפים ולברמנים במבחר רב של קטגוריות. את הפרס לרות הגיש השף אסף גרניט, בעל מסעדות חשובות בארץ ובעולם, המככב בכמה תכניות אוכל בטלוויזיה. גרניט סיפר לקהל הנוכחים כי התחיל לבשל כילד עם הספר “ילדים מבשלים” של רות, ובמסעדה הירושלמית שלו, מחניודה, נהג להגיש כקינוח את עוגות הביסקוויטים מתוך הספר, כשהוא נותן לרות קרדיט מלא בתפריט.

השף אסף גרניט מעניק את הפרס לרות סירקיס. צילום: יואב בן נון
השף אסף גרניט מעניק את הפרס לרות סירקיס. צילום: יואב בן נון

רות הודתה לטיים אאוט על הענקת הפרס, ועמדה על חשיבותו של מפעל הפרסים שלהם לקידום מעמדה של ישראל לא רק כ-“סטרט-אפ ניישן” אלא גם כ-“קולינארי ניישן”. בהמשך סיפרה רות על שיתוף הפעולה עם רפי, בעלה. מאז שהתחילה לעסוק בתחום הגסטרונומי, הם עושים זאת יחד – היא כותבת והוא מצלם. במהלך  כחמישים שנה פרסמו השניים אינספור מאמרים מצולמים, 17 ספרי בישול מקוריים והקימו חברת הוצאה לאור העוסקת בספרי בישול, בית ומשפחה.

עטיפת הספר שבעת המינים של רות סירקיס
עטיפת הספר שבעת המינים של רות סירקיס

במהלך הטקס הוצג לקהל סרטון קצר המתאר את מפעל החיים הקולינארי של רות. הסרטון הסתיים בהכרזה על הספר האחרון שכתבה, שיצא לאור לפני שבועות אחדים. זהו ספר מאויר לילדי הגן בשם “שבעת המינים“. הספר יצא לאור במסגרת ספריית פיג’מה, שהוקמה על ידי הנדבן הרולד גרינספון. הספר יחולק על ידי ספריית פיג’מה ומשרד החינוך כמתנה ל-120 אלף ילדי גן במהלך חודש ינואר 2019. הספר מיועד לכך שההורים יקריאו אותו, לפני השינה, לילדים, כשהם כבר בפיג’מה במיטה. זאת, כדי לבסס את המנהג של קריאת ספרים בבית. בספר יש כמובן גם מתכונים שההורים יוכלו להכין במשותף עם הילדים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*