קבוצת סיאם לפירות וירקות מערערת על החלטת הרשות להגנת הצרכן להשית עליה עיצום בסך 108 אלף שקל בגין הטעיית לקוחות

הטענה הייתה כי שיווקה תות שדה בתוך קופסאות עם מדבקות מזויפות מבית יד מרדכי. בחברה טוענים כי מעולם לא חויבו בשיווק מוצרים מזויפים העלולים להטעות את הציבור וכי טעה בית משפט השלום בכך שחייב אותה בשני חיובים כפולים ונפרדים בגין עבירה אחת

תותים. צילום מסך
תותים. צילום מסך

חברת קבוצת סיאם לפירות וירקות הגישה ערעור על החלטת הרשות להגנת הצרכן להשית עליה עיצום כספי בסך 108 אלף שקל בגין הטעיית לקוחות, על ידי שיווק תות שדה בתוך קופסאות עם מדבקות מזויפות מבית יד מרדכי.

מהודעת הערעור עולה כי פקחים של הרשות להגנת הצרכן תפסו רכב הובלה המיוחס לחברה אשר מכיל בתוכו מאות קופסאות תותים עם מדבקות בהן הכיתוב  “פתרונות הדברה משולבת מבית יד מרדכי”.

חקירות של הרשות העלו כי החברה לא רכשה שירותי הדברה ולא קיבלה מדבקות מיד מרדכי, למרות היותה משווקת ולא מגדלת תותים. במסגרת החקירה התברר כי המדבקות והתותים נרכשו ממגדל תותים אשר לא רכש מדבקות מיד מרדכי ושיווק תותים עם מדבקות הדברה שלא בתוקף.

חברת קבוצת סיאם לפירות וירקות טוענת בערעור שהגישה לביהמ”ש המחוזי בנצרת כי היא ללא עבר ומעולם לא חויבה בשיווק מוצרים מזויפים העלולים להטעות את הציבור.

לדבריה לא יעלה על הדעת כי מגדלי תותים שנמצאו עם חומרי הדברה אסורים לא יועמדו לדין, ואילו היא בתור משווקת תועמד לדין ותהיה אחראית על ביצוע עבירות של אחרים. אשר על כן סבורה החברה כי בקשתה לביטול כתב האישום מטעמי הגנה מן הצדק נדחתה שלא בצדק על ידי בית משפט השלום, וכי בנוסף טעה בית משפט השלום בכך שחייב אותה בשני חיובים כפולים ונפרדים בגין עבירה אחת שעילתה היא הטעיית לקוחות, וכי בימ”ש השלום היה צריך לפחות לחייב אותה רק בעיצום כספי אחד בסך של 54 אלף שקל, ולא בשני עיצומים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*