צו הקפאת הליכים למשך 30 יום לחברת גדבאן סיטונאות מזון ומשקאות

בית המשפט מינה נאמן לצורך בחינה מקדמית של היתכנות להמשך ההליכים, וכן לבחינת היתכנות של הפעלה זמנית של החברה. לדברי הבעלים, פנייתו לבית המשפט היא פועל יוצא ממשבר תזרים מזומנים לאחר שהבנקים הפסיקו לקיים נוהג קבוע במערכת היחסים בין הצדדים וסירבו לנכות צ'קים של לקוחות ולהעמיד לו אשראי, בעקבות משבר הקורונה

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו הקפאת הליכים למשך 30 יום לחברת גדבאן סיטונאות מזון ומשקאות, המפעילה סופרמרקט בעיר מעלות וחובותיה נאמדים בכ-30 מיליון שקל. תחילה הגישה החברה בראשית החודש בקשה לאישור הסדר נושים ולכינוס אסיפות נושים אגב מכירתה לרשת המזון משהדאוי קינג סטור והפעלתה על ידה במסגרת הסדר הנושים.

גדבאן סיטונאות מזון. מתוך דף הפייסבוק של החברה
גדבאן סיטונאות מזון. מתוך דף הפייסבוק של החברה

בית המשפט מינה נאמן לצורך בחינה מקדמית של היתכנות להמשך ההליכים, בהתאם להוראות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, וכן לבחינת היתכנות הפעלה זמנית של החברה. הנאמן עו”ד עומר גדיש ביקש מבית המשפט להתיר לו להפעיל את החברה למשך חודש ימים באמצעות הרוכשת הפוטנציאלית, חברת משהדאוי קינג סטור, שהינה חברה גדולה ומבוססת בתחום, וכן לצורך בחינת היתכנות להבראתה ושיקומה של החברה וגיבוש הסדר נושים.

בית המשפט אישר את הפעלת החברה באופן זמני על ידי הנאמן למשך חודש ימים לצורך בחינת היתכנות ההליך וגיבוש הסדר נושים אגב מכירת פעילותה, והוציא צו הקפאת הליכים לחברה למשך תקופת ההפעלה הזמנית של החברה.

בעליה של חברת גדבאן סיטונאות מזון ומשקאות, פייסל גדבאן, ציין בתצהירו לבית המשפט כי מחזור המכירות של החברה מסתכם בכ-48 מיליון שקל בשנה, וכי הסופר מרקט שבבעלותו הוקם על ידו לפני כ-12 שנה.

לדבריו, פנייתו לבית המשפט הינה פועל יוצא ממשבר תזרים המזומנים של החברה עת הפסיקו הבנקים עת החל משבר הקורונה לקיים נוהג קבוע במערכת היחסים בין הצדדים וסירבו לנכות צ’קים של לקוחות ולהעמיד לו אשראי כנגד ממסרים דחויים של לקוחות. בנוסף, לטענתו חלק ניכר מלקוחותיו העסקיים הפסיקו להעביר תשלומים ושיקים דחויים שהתקבלו מלקוחותיו העסקיים החלו לחזור בשל אי כיסוי, ככל הנראה בשל משבר הקורונה ובעטיו של המצב הכללי במשק.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*