פשרה בייצוגית נגד מרינדו: לא תחייב את לקוחותיה בגין משקל האריזות של מוצרי הבשר והעוף

על פי ההסכם, מרינדו התחייבה כי החל מתום 30 יום מקבלת הסדר הפשרה, היא לא תחייב את לקוחותיה בגין משקל האריזות של מוצרי הבשר והעוף. בנוסף, מרינדו תסמן על אריזות המוצרים את המשקל נטו של הבשר

מרינדו ביוקנעם

פשרה בתביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 15.5 מיליון שקל, נגד חברת מרינדו, בעלת רשת קצביות, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת אסתר נחליאלי חייט. בייצוגית נטען, כי מרינדו פעלה בניגוד להוראות החוק בכך שחייבה את לקוחותיה שרכשו מוצרי בשר, עוף, דגים ואחרים, הנמכרים לפי יחידת משקל, על משקל האריזות כחלק ממשקל המוצר שבתוכן, בניגוד לנדרש בדין.

המבקש, גיל פלדמן, טען כי החברה מוכרת מוצרי בשר/עוף ואחרים במשקל ארוזים מראש או הנארזים במקום, ללא הפחתת משקל האריזה מהמשקל הכולל, תוך הטעיית הצרכן. עוד טען המבקש כי חברת מרינדו אינה מסמנת על פי הדין את מוצריה הארוזים מראש.

מרינדו טענה כי היא זכאית לגבות תשלום בגין האריזות וכי הגבייה נעשתה בידיעת הלקוחות ובהסכמתם. לכן, החברה סברה כי היא פעלה כדין ולא נפל פגם בהתנהלותה. הצדדים הגיעו להסכם פשרה בלי שמי מן הצדדים הודה בטענות משנהו.

עיקרי הסדר הפשרה:

הסדרה עתידית: מרינדו התחייבה כי החל מתום 30 יום מקבלת הסדר הפשרה, היא לא תחייב את לקוחותיה בגין משקל האריזות של מוצרי הבשר והעוף (ארוזים מראש ושאינם ארוזים מראש) דהיינו היא תנכה את משקלי אריזות אלה מהמשקל הכולל והלקוח ישלם עבור משקל הבשר נטו. בנוסף, מרינדו תסמן על אריזות המוצרים את המשקל נטו של הבשר.

הטבה לציבור: מרינדו מתחייבת להעניק ללקוחותיה הרוכשים מוצרי בשר או עוף הנחות בשווי מצטבר של 350 אלף שקל בפריסה על פני שנתיים מיום בו פסק הדין הופך לחלוט. אם בתום התקופה לא יחולק כל הסכום, השארית תינתן כמוצרים שיינתנו לעמותות על פי החלטת בית המשפט.

על פי המלצת הצדדים, הגמול לתובע המייצג יהיה10,000 שקל. הגמול לבא כוחו הוא 90 אלף שקל בתוספת מע”מ.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*