פרא אציל / מיכאל בן יוסף

זן הריזלינג מבקש קור, רצוי קור רטוב, על אדמת תרשיש ואבנית, רצוי בגובה, עם שיפוע מוגדר של הכרם. כרם קאיומי בגליל העליון עונה בחלקו על הדרישות. טעימה של Carmel Riesling 2017

ענבי ריזלינג. מקור: ויקיפדיה
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

Carmel Riesling 2017

גפן הריזלינג נחשבת כפרא אציל. למרות המאמצים החוזרים ונשנים, הזן נשאר כפי שהיה – פרא, בהחלט פרא אציל. קשה לאלף אותו, לעתים כמעט בלתי אפשרי. הזן המשובח ביותר גדל בגרמניה. הזן מופיע בכל עולם היין, אך הריזלינג הגרמני נשאר מעל כולם, זן מוביל, ולפי הגרמנים הוא העינב הטוב ביותר בעולם. אני כטועם צנוע מסכים אתם.

כרמל ריזלינג 2017

זן הריזלינג מבקש קור, רצוי קור רטוב, רצוי על אדמה תרשיש ואבנית, רצוי בגובה, עם שיפוע מוגדר של הכרם. כרם קאיומי עונה בחלקו על דרישות הזן, בצניעות ישראלית, בגובה של כמעט 700 מטר, באקלים יחסית קריר, על קרקע מתאימה, כרם ההולך וגדל לפי כמות היינות הרשומים על שמו.

כרם קאיומי הוא כבר לא כרם יחיד. הוא מתרחב וגדל, כרם שהיה לכרמים – ברבים. בשנים אנו לומדים שהוא מתרחב על שטחים שכנים וקרובים, כפי שגדלו בזמנם כרמי בן זימרה וכמעט כל יין שני רשם את שמו על התווית. ללא עוררין, כרם קאיומי המצטיין מתאים לזנים שונים, אך עינב הריזלינג הוא בראש הרשימה.

הכרם למרגלות הר מירון, בין מושב מירון וקדיתא, שייך למועצת אזורית מרום הגליל, נחשב כאחד מיהלומי הצפון. לאט ובקביעות הוא כובש את מקורות היינות הטובים של ישראל.

ענבי הריזלינג לאחר בציר מוקפד, עברו מיד לאחר הלחיצה למכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, תססו והמשיכו להתבגר באותם המכלים, ללא תסיסה שנייה (מאלו לקטית) וללא חביות אלון, על מנת לשמור על החמיצות הטבעית.

Carmel Riesling 2017 הוא יין בגוון ירקרק בהיר, יבש אך לא יבש מדי, ריחני עם עלי פרחים לבנים, ליים ועד לימון, בעל חמיצות עדינה, עדין וטוב לכל הדגים באשר הם. מומלץ להגיש בטמפרטורה של 10 מעלות צלסיוס, ולא קר יותר, על מנת לשמור על מורכבות הניחוחות. לחיים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*