פוליבה תובעת 710 אלף שקל בטענה לנזק שנגרם למשלוחים של בננה קפואה מווייטנאם

התביעה הוגשה נגד חברה זרה לשיט ולספנות, ושתי חברות שילוח ותובלה זרות, בטענה שהמטענים הובלו בניגוד לתנאי ההובלה שנדרשו מהן במסמכי ההובלה ולכן הם ניזוקו והחברה נאלצה להשמידם

חברת פוליבה לייבוא יצור ושיווק חומרי גלם לענף המזון, הגישה תביעה על סך 710 אלף שקל בטענה לנזקים שנגרמו לחמישה משלוחים של בננה קפואה שהובלו לישראל מויאטנם לישראל בעטיים נאלצה להשמידם.

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד חברה זרה לשיט ולספנות, ושתי חברות שילוח ותובלה זרות. לדברי פוליבה הנתבעות נטלו על עצמן לטפל, להוביל בים וביבשה, להסדיר, לשלח, לתאם, ולהנחות את כל הגורמים הצריכים, ולנקוט בכל הפעולות הנדרשות לשם הובלת המטענים ומסירתם לידיה בנמל אשדוד ישראל, כשהם במצב טוב, שלם, ותקין, כפי שנמסרו לרשותן ולחזקתן.

אולם הלכה למעשה הובלו המטענים, שמשקלם הכולל היה כ-120 טונות בכ-11 אלף קרטונים,  בניגוד לתנאי ההובלה שנדרשו מהחברות במסמכי ההובלה, בתנאי קירור ובטמפרטורה של 20- מעלות צלסיוס, ועם מסירתם לידי פוליבה נתגלו בהם נזקים שהובילו לפסילתם ולהשמדתם עקב כך.

צילום אילוסטרציה

בתביעה נטען כי הנתבעות התחייבו להמציא לידי התובעת את מטעני הבננות החתוכות והקפואות בשלמות וללא נזק, ואולם הן הפרו את הסכמי ההתקשרות שנחתמו עימן באי שמירתן על תקינותם ושלמותם של המטענים.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*