עשור ל”אטלייה של טלי” בשוק מחנה יהודה

האטלייה, בניצוחה של השפית טלי פרידמן, הפך עם השנים למוסד אותו פוקדים הנהלות של חברות וקבוצות מהארץ והעולם, לריגוש קולינרי, חגיגות משפחתיות, חתימות חוזה או כל סיבה אחרת. באטלייה פועל צוות קולינרי שיוצר יחד סיורים וסדנאות קולינריות

חוגגים עשור. השפית טלי פרידמן וראש עיריית ירושלים משה ליאון באטלייה. צילום: גיתאי סילבר

השפית טלי פרידמן פתחה בשנת 2009 את האטלייה של טלי, סטודיו לבישול בלב שוק מחנה יהודה הצבעוני ועתה היא חוגגת עשור. טלי היא שפית ירושלמית שורשית, בוגרת מכללת הדסה ובבית הספר היוקרתי לה נוטרה שבפריז. היא בעלת יותר מ-15 שנות ותק בתחום, בהן עבדה עם כמה מבכירי השפים בישראל.

“האטלייה של טלי” הפך עם השנים למוסד אותו פוקדים הנהלות של חברות וקבוצות מהארץ והעולם, לריגוש קולינרי, חגיגות משפחתיות, חתימות חוזה או כל סיבה אחרת. ללא ספק, אנשים מוצאים סיבה לפקוד את המקום. באטלייה פועל צוות קולינרי בניצוחה של טלי שיוצר סיורים וסדנאות קולינריות. כך, במהלך הסיור מודרך בסמטאות השוק טועמים מתנובת השוק – כמו, למשל, תערובות דגנים ותבלינים, גבינות דגל מהמובילות בעולם ומאפים בלקניים מעולים, חלווה תוצרת בית, המופקת משומשום אורגני, לקינוח ועוד.

צוות האטלייה של טלי. צילום: גיתאי סילבר

במהלך הסיור רוכש הצוות את חומרי הגלם לארוחה ובונים את התפריט יחד עם המשתתפים (בהתבסס על חומרי הגלם העונתיים ועל ההיצע באותו יום). בתום הסיור, לאחר הכרת חומר הגלם המצוי בשוק, עולים המשתתפים לאטלייה. שם מתחילה סדנת הבישול האקטיבית, שבה הקבוצה נחלקת לתתי-קבוצות, כשכל קבוצה מופקדת על חלק אחר בתפריט. בהדרכת הצוות, מבשלים המשתתפים בעצמם תוך שימוש בחומרי הגלם שנרכשו, ובגמר הסדנה נהנים מארוחת גורמה נפלאה המורכבת ממספר מנות ואשר בהכנתה סייעו.

צילום: גיתאי סילבר

אפשר לקיים את הארוחה בתוך הסטודיו או לסעוד על גג האטלייה, שממנו נשקף הרחוב הראשי של השוק, עם בריזה ירושלמית נעימה.
אפשר גם לקיים אירועים מיוחדים (ימי הולדת, חגיגות בר-מצווה, חתונות) ובחודשי הקיץ ניתן לקיים ארוחות שף פרונטליות על גג האטלייה.


האטלייה של טלי פרידמן,

רחוב החרוב 14, שוק מחנה יהודה, ירושלים

טלפון: 050-461-9687

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*