ס.משלב העוסקת בתרכיזים ומיצים עתרה לביטול החלטת הרשות להשקעות להחזיר מענק בסך 2.15 מיליון שקל

המענק התקבל במסגרת כתב האישור לשם שדרוג מפעלה של החברה ביישוב אבו סנאן. הנימוק לביטול המענק - אי עמידה ביעדי התוכנית, כפי שאושרה על ידי מרכז ההשקעות. העותרים טוענים כי ההחלטה עלולה למוטט את החברה ולהובילה לפשיטת רגל

חברת ס.משלב יזמות עסקית, העוסקת בייצור ושיווק תרכיזים ומיצים, הגישה עתירה מנהלית לביטול החלטת הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה (“מרכז ההשקעות”) לחייבה בהחזר מלוא המענק בסך 2.15 מיליון שקל, שקיבלה במסגרת כתב האישור לשם שדרוג מפעלה בישוב אבו סנאן.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען, כי ההחלטה על ביטול כתב האישור בנימוק של אי עמידה ביעדי התוכנית, כפי שאושרה על ידי מרכז ההשקעות ובתנאי מפעל בר תחרות על פי החוק, תוך חיוב החברה בהחזר סכום המענק ששולם לה מכוחו, עלולה למוטט את החברה ולהובילה לפשיטת רגל. החברה מבקשת עוד מבית המשפט למנוע נקיטה בהליכי גבייה כנגדה בנימוק לפיו הדבר ישתק למעשה את פעילותה לחלוטין ועלול להביא לפירוקה ולפיטורי 22 עובדיה.

בעתירה נאמר, כי החברה השקיעה במסגרת ביצוע התוכנית יותר מ-25 מיליון שקל ויתרת ההשקעה בסך של יותר מ-13.5 מיליון שקל לא אושרה על ידי מרכז ההשקעות. לדברי החברה, אי עמידתה ביעדי התוכנית נובעת מהעובדה הפשוטה לפיה היא טרם סיימה את ביצוע התוכנית ולמעשה טרם ביצעה את השלב הקריטי בתוכנית שאמור היה להניב את הגידול המשמעותי בהכנסותיה ובעובדיה, דהיינו שלב הקמת קו חדש לייצור חטיפים.

לטענת החברה, דרישת מרכז ההשקעות לעמידה ביעדי התוכנית שעה שבמידה רבה הוא האחראי לעובדה שנבצר ממנה להשלים את ביצוע תוכניתה, גם לא בשינויים הנדרשים, פסולה מעיקרה ובוודאי בלתי סבירה ובלתי מידתית.

החברה מציינת כי שיעור המענק אותו חויבה להשיב מהווה כמחצית ממחזור הכנסותיה השנתי בשנת 2016, וכי חיובה בהחזר האמור יגרום לה נזק בל ישוער, יוריד לטמיון את כל הישגיה, ועלול למוטט אותה ולהוביל אותה לפשיטת רגל.

תגובת משרד הכלכלה: “החברה נקטה בהליך משפטי שנודע לנו עליו רק עתה, המשרד ילמד את כתב הטענות וישיב בהליך המשפטי”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*