סקר בארכה: רובנו צורכים טחינה על בסיס יום-יומי

על פי סקר של מכון המחקר שילוב, שבדק את דפוסי צריכת הטחינה בקרב הצרכן הישראלי: 51% מהציבור הישראלי צורך טחינה גולמית, 65% מהישראלים אוכלים טחינה לפחות פעמיים בשבוע, מרבית הצרכנים (94%) סבורים שטחינה גולמית בריאה

ירקות קלויים עם טחינה. צילום: יח"צ

מוצר הדגל הישראלי, איך לא – הטחינה, מצטרף כמעט לכל מנה וצלחת על השולחן הישראלי. סקר של מכון המחקר שילוב, בהזמנת מותג הטחינה בארכה, בדק את דפוסי צריכת הטחינה בקרב הצרכן הישראלי. בסקר נבדק כמה טחינה אנחנו נוהגים לצרוך? על מה אנחנו מעדיפים לשים אותה או יותר נכון – על מה לא?

הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג, עוסק במוצר המזרח תיכוני החם בכל בית, הטחינה ו”הבת הקטנה” שלה – החלבה. המדגם כלל 506 גברים ונשים, בגילאי 18+, הצורכים טחינה גולמית ו/או חלבה לפחות אחת לחודש. הסקר הוא ייעודי אינטרנטי בקרב מדגם מפאנל גולשי האינטרנט iPanel.

קן קדאיף קריספי במילוי גלידת וניל וזילוף טחינה סילאן

תוצאות הסקר משקפות את האהבה הטהורה שלנו לטחינה, לא רק שהישראלים מוסיפים אותה כמעט לכל מנה אלא מתברר שיש לנו לו”ז קבוע לגבי הרגלי הצריכה שלה: מתברר כי 65% מהישראלים שומרים על הרגל צריכה קבוע של פעמיים בשבוע, לרוב על סלט ירקות או ירקות טריים, 60% מהישראלים מזלפים אותה על חציל, 59% על לחם פיתה וכדומה, 39% אחוז נהנים מהטחינה עם ירקות צלויים או מוקפצים, ו-30% עם בישולי בשר, דגים ועוף.

הקטגוריה נתפסת כמגוונת מבחינת הטעם והאיכות, והצרכנים שומרים על נאמנות יחסית למותג שהם קונים. טחינה שומשום היא הפופולארית ביותר ואחריה שומשום מלא.

טחינה גולמית מעודנת של בארכה בבקבוק לחיץ. צילום: יח”צ

תפיסת טחינה גולמית כבריאה – מרבית הצרכנים (94%) סבורים שטחינה גולמית בריאה ובעיקר בזכות המרכיבים והחומרים הטבעיים, כאשר העושר בברזל וסידן הופך אותה לאטרקטיבית.

ומה לגבי חלבה? – הבת הקטנה של הטחינה אהובה גם היא בקרב הישראלים, 24% מהציבור צורכים חלבה, רובם בנוסף לטחינה. 50% מהצרכנים צורכים חלבה לפחות פעם בשבוע ובעיקר חלבה באריזות אישיות. הישראלים נהנים מהחלבה כחטיף מתוק וכזה הנתפס כבריא יותר מהחלופות.

 

2 Comments

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*