סלמונלה בשוקולד – לא רק אצלנו / ישראל גלעד

בחודש מרץ השנה, חודש לפני שחברת שטראוס/עלית הודיעה על ריקול למוצריה, דיווחה בריטניה לארגון הבריאות העולמי על הימצאות החיידק. מחקירת הארגון עלה כי ההתפרצות קשורה לשוקולד שיוצר בבלגיה

נגיף הסלמונלה. מקור: ויקימדיה
מאת ישראל גלעד

ב-27 במרץ 2022 הודיעה בריטניה לארגון הבריאות העולמי (WHO) על מקבץ אירועים של זיהום Salmonella Typhimurium. חקירות קשרו את ההתפרצות למוצרי שוקולד שיוצרו בבלגיה והופצו ל-113 מדינות. ב-10 באפריל 2022 הועברה אזהרה עולמית על ידי The International Food Safety Authorities Network (INFOSAN) היוזמת השבה של המוצרים בכל העולם.

https://e-food.news/wp-admin/edit.php

ישראל נמנית על המדינות אליהן הועברה ההתרעה. בישראל, שטראוס / עלית הודיעו ב-19 באפריל למשרד הבריאות על גילוי זיהום סלמונלה. לאחר סדרת בדיקות נוספות הוחלט על ההשבה של מוצרי שטראוס בישראל, שהחלה ב-25 באפריל.

מתוך 300 יחידות שנבדקו – 30 נמצאו מזוהמות בסלמונלה. בדיקה של הבקטריה מאשרת כי היא שונה מהבקטריה שהתגלתה במוצרים של Ferrero (קינדר) ומהדוגמאות הקליניות שנמצאו במוצרים שהופצו בעולם.

בדצמבר 2021 וינואר 2022 נמצאו זיהומי סלמונלה במפעל של Ferrero Corporate הנמצא ב-Arlon שבבלגיה, המייצר את מוצרי קינדר המופצים בכל העולם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*