סופר קופיקס מבקשת לעכב ביצוע של צו הסגירה שהוצא למרכול שלה בהרצליה

לדברי סופר קופיקס, המרכול עומד בדרישות הגורמים המאשרים, אך המניעה לקבלת רישיון עסק נעוצה בדרישת מחלקת הנדסה של העירייה להגשתה של בקשה לשימוש חורג מהיתר לבנק למרכול, שהוגשה על ידה ונדחתה על ידי הוועדה המקומית. סופר קופיקס מציינת כי היא שוקדת על הכנתו של כתב ערר לוועדה המחוזית

חברת סופר קופיקס מבקשת למנוע את מועד כניסתו לתוקף של צו הסגירה השיפוטי שהוצא למרכול שלה המכונה “רמי לוי בעיר” שבפינת הרחובות סוקולוב-אחד העם בהרצליה. הצו אמור להיכנס לתוקפו ביום א’ הקרוב, ובית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה מתבקש לעכב את ביצועו למשך שנה או לכל תקופה אחרת כפי שימצא לנכון.

לדברי סופר קופיקס, המרכול עומד בדרישות הגורמים המאשרים, ואולם המניעה לקבלת רישיון עסק נעוצה בדרישת מחלקת הנדסה של העירייה להגשתה של בקשה לשימוש חורג מהיתר לבנק למרכול, שהוגשה על ידה ונדחתה על ידי הוועדה המקומית של העירייה. סופר קופיקס מציינת כי בימים אלה היא שוקדת על הכנתו של כתב ערר שיוגש לוועדת הערר לתכנון ולבניה – מחוז מרכז, על מנת שתיבחן החלטתה של הוועדה המקומית.

לדברי סופר קופיקס כי היא פעלה ופועלת נמרצות על מנת לעמוד בכל דרישות הרשות והגורמים המאשרים לצורך קבלת רישיון עסק וכי עד עתה השקיעה 3.5 מיליון שקל במרכול על מנת להתאימו לדרישות הגורמים המאשרים.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי מדובר במרכול שכונתי קטן בשטח של כ-300 מ”ר שטח מסחרי, המשרת את תושבי הסביבה הקרובה ומשמש מקור פרנסה לכ-46 עובדים ישירים ועוד צדדים שלישיים נותני שירותים התלויים בו לפרנסתם, וכי סגירת המרכול תשבית את פעילותו ואת מקור פרנסתם של העובדים בו, תפגע בלקוחות הסניף, ותוריד לטמיון השקעות רבות.

בגזר הדין שניתן כנגד סופר קופיקס, בעקבות הרשעתה בניהול עסק ללא רישיון בראשית חודש דצמבר 2020, נקבע כי אין להתעלם מן העובדה שישנו אינטרס ציבורי ממעלה ראשונה שעסק יתנהל לפי החוק עם כל ההיתרים הנחוצים באופן שלא יסכן את בריאותו ושלומו של הציבור. על סופר קופיקס הושת קנס של 40 אלף שקל  והוצא צו סגירה למרכול, שביצועו עוכב עד ליום א’ הקרוב על מנת לאפשר לסופר קופיקס לנהל את ענייניה באופן שיושגו כל ההיתרים הנדרשים.

תגובת העירייה: “העירייה מנועה מלהגיב היות שהנושא עומד ותלוי בהחלטות בית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*