סוף שבוע שכולו פרעצל ובירה ויינשטפן 

לרגל יום הפרעצל הבינלאומי ייערך פסטיבל בווארי במתחם הבירגרדן "1040" בנמל תל אביב ב-27-28 באפריל עם מגוון בירות ופרעצל משובח מבית Bretel Zach בעבודת יד ישר מהתנור

♦♦

לראשונה יצוין בישראל יום הפרעצל הבינלאומי  בפסטיבל בווארי אותנטי במתחם הבירגרדן “1040” בנמל תל אביב. הפסטיבל יתקיים ב-27-28 באפריל בסוף שבוע שכולו  בירה ויינשטפן  קרה במגוון ווריאנטים  ופרעצל משובח מבית Bretel Zach  בעבודת יד, ישר מהתנור. בנוסף, ייהנו המבקרים ממוסיקה חיה, מגוון פעילויות משעשעות (קליעת פרעצלים למטרה, חריזת שרשראות פרעצלים ועוד…).  [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

שף דניאל זך והפרעצל, צילום תמר מצפי
שף דניאל זך והפרעצל, צילום תמר מצפי

1040 יארח בפסטיבל את שף דניאל זך, שמנת הפרעצל החם שלו הפכה למנת הדגל שמזוהה עמו עוד מימי כרמלה בנחלה. הוא מספר: “בשנת 1994 טעמתי לראשונה  Bretzel במאפיה קטנה בעיירה ציורית בדרום גרמניה ונשארתי לחודש שלם. משפחת האופים על שלושת דורותיה הסכימה לארח אותי לחודש של לילות אפיה ריחניים שהסתיימו תמיד בבוקר עם כוס קפה ושקית של ברצל באווארי בעבודת יד, שנאפה בדיוק כמו פעם ובלי פשרות. מאז ועד היום אני נהנה לשלב את הפרעצל הייחודי בעשייה היומיומית והוא הפך לחלק בלתי נפרד מהעשייה שלי…”

מעט רקע על גינות הבירה (בירגרטן): במאה ה-19 בושלה הבירה בדודי ענק על להבות אש חשופות. אלא שלרוע המזל בחודשי הקיץ החמים פעם אחר פעם יצאה האש מכלל שליטה ושריפות ענק הפכו לשגרת החיים בעיר מינכן. חרף מציאות בלתי נסבלת של שריפות ענק  הוציא  הדוכס צו האוסר על בישול בירה בימי הקיץ החמים (בין אפריל לספטמבר). בעלי המבשלות נקלעו למצב בעייתי, כי בחודשי הקיץ נרשמו ביקושי שיא שהיוו את הנתח המשמעותי במכירות השנתיות שלהם. באותה העת לא היו מקררים, וטרם התגלה תהליך הפיסטור. בעקבות האיסור, בעלי המבשלות בישלו את הבירה בחודשי החורף ואחסנו אותה במרתפי ענק בעומק 8 מטרים מתחת לפני האדמה. בנוסף, כדי להצל על המרתפים מפני השמש הקופחת הם שתלו מעל מרתפי האחסון עצי ערמונים. השילוב של בירה זמינה באזור מוצל ונעים בחיק הטבע משך אל המקום אוהבי בירה רבים. בעלי המבשלות הבינו את  הפוטנציאל הכלכלי הגדול, שגם חסך מהם הוצאות שינוע, הציבו לטובת המבקרים שולחנות עץ ארוכים  וכך למעשה נוצרו גינות הבירה הראשונות בעולם.

 היסטוריה של הפרעצלמקור הפרעצל כפי שכולנו מכירים כיום הינו  בגרמניה שם הוא נקרא “ברצל”. אחרים טוענים שהוא מגיע מחבל אלזס שבגבול צרפת וגרמניה ויש הטוענים שמקורו בימי הביניים, רומא העתיקה ואף קודם לכך. לפי הספר “ההיסטוריה של מדע וטכנולוגיה” המציא את הבייגלה נזיר איטלקי בשנת 610 לספירה, כפרס לתלמידי הכנסייה שזכרו בעל פה את הפרקים הנדרשים. הוא כינה את רצועת הבצק האפוי שמקופלת בצורה של ידיים שלובות לחזה אחיזה שנהוגה הייתה אז בשעת תפילה, פרסטיולה (“פרס קטן”) כששלושת העיגולים סימלו : את השילוש הקדוש. צורת הפרעצל שמשה גם כסמל למאפיות בגרמניה, אך אין מידע מובהק אם הסמל הופיע לפני או אחרי המצאת הפרעצל. כל ביר גרטן מתהדר בפרעצל משלו והשילוב של בירה קרה ופרעצל חם נחשב לבילוי האולטימטיבי בימי הקיץ ולא רק.

צילום: תמר מצפי
צילום: תמר מצפי

ב-1040 תריסר וריאנטים מעולים של ווינשטפן  ואוכל בווארי מסורתי. לטובת ספורטאים, נהגים ומשפחות עם ילדים ניתן לרכוש בירת חיטה מעולה ללא אלכוהול. בסוף השבוע לציון יום הפרעצל ניתן יהיה ליהנות ממגוון פרעצלים בציפויי מסקרנים ואנינים של Bretel Zach  אפשר גם לקחת לדרך בקיוסק הבירה.

 במהלך הפסטיבל יוגשו  הווריאנטים המיוחדים של ויינשטפן:

HEFEWEISSBIER

% 5.4 אלכוהול

בירת חיטה לא מסוננת, קלילה ומרעננת, בעלת ארומה ייחודית וטעם מעודן. מקור צבעה הזהוב-בהיר הינו מלתתי החיטה המעודנים. הבירה טבעית, מרווה, עם כתר קצף גבוה במיוחד.

מעולה כליווי למנת הרינג או לשניצל.

DUNKEL

5.3%  אלכוהול

 בירה חיטה לא מסוננת בגוון ענברי חושני. מאופיינת בשפע טעמים מאוזנים ועוצמתיים עם נגיעות ציפורן. ויינשטפן דונקל מבושלת בתהליך של תסיסה עילית ונמזגת בטמפרטורה של 6-8 מעלות. מלווה מושלמת למנת פטה הכבדים או להמבורגר

 VITUS

7.7%  אלכוהול

בירת חיטה לא  מסוננת המעוטרת ביותר בעולם. לבירה גוון זהוב מרהיב וטעם מודגש ונוכח. ארומות של בננה ואגוזים ופירות טרופיים. מעולה כליווי לנקניקיות הווילוורסט או לצד פלטת הגבינות.

 KORBINIAN

7.4%  אלכוהול

ויינשטפן קורביניאן הינה בירה Double-bock בעלת גוף שופע, גוון עמברי עמוק וראש כתר מרהיב וסמיך. טעמה העשיר נובע מאיזון מדויק של ארומות מענגות של שזיפים תאנים, טופי , אגוזים ושוקולד. מלווה מושלמת לנקניקייה ומנת נזיד הבשר בבירה.

ORIGINAL HELLES

 5.1%אלכוהול

בירת לאגר בסגנון גרמני מסורתי, מסוננת, בעלת צבע זהוב, ראש קצף עשיר וגוף מלא. מאופיינת בארומות כשותיות מרעננות. מעולה כליווי למנת אסקלופ העוף ולצד הפרצעל המסורתי.

 ALCOHOL FREE

ללא אלכוהול – מיועדת לנהגים תורנים ומשפחות. בירת חיטה לא מסוננת וללא אלכוהול, מרעננת ומלאת גוף, עם ארומות מובהקות של חיטה  ציפורן ודבש.

מתאימה מאד למנות קיציות ולסורבט פירות.

FESTBIER

 5.8% אלכוהול

בירת לאגר חגיגית המבושלת אחת לשנה לרגל אירועים חגיגיים. לפסטביר גוף שופע ומגוון עשיר ונדיב של ארומות וטעמים. מלווה מעולה ללביבות הקרטופל ולכריכי  העוף או הגבינה.

הפסטיבל יתקיים ביום חמישי 26 לאפריל בין השעות 18:00-23:00

יום שישי 27 לאפריל בין השעות 12:00-18:00. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

1040 ממוקם בביתן 16 בכניסה הצפונית לנמל תל אביב מכיוון חניון רידינג ממש בסמוך לגשר המנעולים בנמל תל אביב. 

♦♦

יום העצמאות בחומוסייה של זרזיר כרמי יוסף, צילום זיו בראון
יום העצמאות בחומוסייה של זרזיר כרמי יוסף, צילום זיו בראון

ביום העצמאות ה-69 למדינת ישראל  תציע החומוסייה של זרזיר בכרמי יוסף ארוחה במחיר של  69 שקלים בלבד. החומוסייה תהיה פתוחה בערב יום העצמאות ה-1 במאי, עד השעה 22:00 – רחוב הגפן 1, כרמי יוסף. אם אתם מתכננים לחגוג את ערב  יום העצמאות  עם ארוחה ישראלית כחול לבן, החומוסייה מציעה לכם שתי ארוחות במחיר של 69 שקלים (כל אחת) לרגל חגיגות 69 שנים למדינת ישראל.

ארוחת גולדסטאר הכוללת: בקבוק בירה גולדסטאר, חומוס טחינה, צלחת צ’יפס וצלחת פלאפל קטנה.

ארוחת לימונדה זוגית הכוללת: 2 לימונדה, 2 חומוס טחינה אישי, סלט קטן, פלאפל.

במקביל ניתן להזמין מנות נוספות מהתפריט הרגיל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*