נהג חלוקה בטמפו ביקש פסק דין הצהרתי כי לא ניתן לפטרו בשל סרבנות לחיסון וסירוב לבצע בדיקת קורונה; התביעה נמחקה

תגובת טמפו: החברה מדגישה כי כתב התביעה נמחק עוד בטרם שהומצא לחברה ולא נתקבל בחברה מעולם. טמפו לא דורשת מאף עובד להתחסן וודאי שלא מאיימת בפיטורים. בהתאם לדרישת הלקוחות ועובדי החברה המחוסנים ועל פי חוות דעת משפטיות ומכתבי עמדות שפורסמו הן על ידי התאחדות התעשיינים והן על ידי ההסתדרות הכללית, מבקשת טמפו מעובדים אשר בוחרים שלא להתחסן להציג פעמיים בשבוע תוצאה עדכנית של בדיקת קורונה

חיסוני קורונה בקרוואן החיסונים של מד"א. צילום מד"א (להמחשה בלבד)

תושב נתניה, נהג חלוקה בחברת טמפו משקאות, ביקש מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק דין הצהרתי הקובע כי לא ניתן לפטרו בעילת סרבנות לחיסון וסרבנות ביצוע בדיקות קורונה. בנוסף התבקש בית הדין לתת צו מניעה קבוע המונע את הפיטורים בעילות הללו. לאחר מכן ביקש עורך דינו למחוק את הבקשה. בטמפו הדגישו כי טמפו לא דורשת מאף עובד להתחסן וודאי שאינה מאיימת בפיטורים.

לדברי העובד בכתב התביעה, לפני כעשרה ימים הודיע אחד המנהלים בחברה בקבוצת ווטסאספ לכל העובדים כי עליהם להתחסן, וכעבור מספר ימים נדרש כל עובד בלתי מחוסן להציג בפני הממונה הישיר עליו אחת ל-48 שעות תוצאת בדיקה שלילית לקורונה. לטענתו, טמפו מחויבת בקיום כל הוראות חוק זכויות החולה, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, וכן את ההוראות המכוננות שבחוק יסוד חופש העיסוק.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורך דינו, נאמר כי בהתאם לחוקי היסוד הללו  זכאי כל אדם להגנה על חייו, גופו, וכבודו וכן זכאי לכיבוד חופש העיסוק שלו. לדבריו, חוק זכויות החולה מחייב מתן מידע רפואי מקצועי מלא טרם שהמטופל יגבש הסכמה ו/או אי הסכמה לקבל טיפול. בנסיבות העניין אין אפשרות אובייקטיבית למתן מידע מלא על אודות החיסון לקורונה ועל אודות דגימת המטוש ממעמקי דרכי הנשימה דרך חוטמו של מטופל נדגם. לטענתו, טמפו פגעה באוטונומיה של רצונו כעובד. כאמור, העובד חזר בו וביקש למחוק את הבקשה.

תגובת טמפו

טמפו משקאות: “החברה מדגישה כי כתב התביעה נמחק עוד בטרם הומצא לחברה ולא נתקבל בחברה מעולם. טמפו לא דורשת מאף עובד להתחסן וודאי שלא מאיימת בפיטורים. בהתאם לדרישת הלקוחות ועובדי החברה המחוסנים ועל פי חוות דעת משפטיות ומכתבי עמדות שפורסמו הן על ידי התאחדות התעשיינים והן על ידי ההסתדרות הכללית, מבקשת טמפו מעובדים אשר בוחרים שלא להתחסן להציג פעמיים בשבוע תוצאה עדכנית של בדיקת קורונה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*