נדחה ערעורם של יצרנים ויבואנים של מכלי משקה גדולים על פס”ד המטיל עליהם עיצומים בגין אי-עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור

נוכח פסק הדין של בית המשפט העליון יידרשו היצרנים והיבואנים, אשר המשרד להגנת הסביבה הטיל עליהם עיצומים ודרישות תשלום, לשלם למשרד סך של כ-48 מיליון שקל, בהתאם להחלטת הממונה. בעקבות המלצת שופטי העליון, חזרו בהן המערערות מבקשתן

בקבוקי פלסטיק גדולים. צילום: pixabay

בבית המשפט העליון נדחה השבוע (7 בדצמבר) ערעורם של יצרנים ויבואנים של מכלי משקה גדולים על פסק דין של בית המשפט המחוזי, המטיל עליהם עיצומים כספיים בגין אי-עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור. המערערות הן: החברה המרכזית להפצת משקאות; יפאורה תבורי; טמפו שיווק 1981; מי עדן; שופרסל; גדעון גוטגולד; אקו אלפא; איי.בי.בי. אל ספיריט. המשיב הוא הממונה על חוק הפיקדון על מכלי משקה, המשרד להגנת הסביבה, שיוצג על ידי עו”ד יואב שחם.

השופטים העליונים נעם סולבר, דוד מינץ ויעל וילנר כתבו: “בגמר הדיון, בהמלצתנו, חזרו בהן המבקשות מבקשתן. הבקשה נדחית אפוא בזאת. כמוסכם, יישלחו הודעות חיוב מעודכנות בתוך שבועיים ימים; התשלום יבוצע על פי סעיף 15 (ג) לחוק הפיקדון על מכלי משקה, תשכ”ט – 1999 , בתוך 30 יום שלאחר מכן. את המשיבות יצגו עו”ד יגאל קוה ועו”ד זהר בן דור.

בפסק הדין שניתן ב-26 ביולי השנה קיבל השופט ארנון דראל מהמחוזי בירושלים את עמדת המשרד להגנת הסביבה במלואה בכל הנוגע להטלת עיצום כספי ודרישות תשלום על יצרנים ויבואנים של מכלי משקה גדולים, בגין אי עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור.

נוכח פסק הדין יידרשו היצרנים והיבואנים, אשר המשרד להגנת הסביבה הטיל עליהם עיצומים כספיים ודרישות תשלום, לשלם למשרד סך כולל של כ-48 מיליון שקל, בהתאם להחלטת הממונה. בנוסף, בית המשפט הטיל על היצרנים והיבואנים תשלום הוצאות לטובת המשרד בסך של 30 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*