משרד הבריאות: לא נמצא קשר בין מקרי הסלמונלה בשטראוס ובתנובה

אחד החששות שהתעוררו היה ששני המקרים קשורים זה בזה. המבטחת של תנובה היא כלל ביטוח. המבטחת של שטראוס היא הראל

משאית של תנובה. צילום: אתר החברה

“נכון למועד זה – לא נמצא קשר בין מקרי הסלמונלה בשטראוס ותנובה” – כך מסר משרד הבריאות לפוליסה, עיתון הביטוח והפיננסים. זאת, כשבוע לאחר גילוי חיידקי סלמונלה באחד מקווי הייצור של תנובה. גילוי הסלמונלה בתנובה הגיע מספר שבועות לאחר ששטראוס ביצעה ריקול נרחב.

המבטחת של תנובה היא כלל ביטוח, כאשר ככל הידוע, יועצי הביטוח של החברה הם וויליס ישראל (לשעבר לידרים). המבטחת של שטראוס היא הראל. על פי הערכות – יועץ הביטוח של שטראוס הוא דניס מאיר.

אחד החששות שהתעוררו היה ששני המקרים קשורים זה בזה, דבר שהיה הופך את המשא ומתן  לקבלת תגמולי ביטוח על הנזקים למורכב בהרבה. בשטראוס דיווחו כי קיים כיסוי ביטוחי לחלק מנזקי הריקול.

בתנובה מסרו בתגובה לגילוי הסלמונלה כי “בבדיקה שביצע משרד הבריאות באבקת חלב המשמשת חומר גלם לייצור תעשייתי, התאמת ביום שישי בצהריים החשד ונמצא חיידק סלמונלה באצווה אחת בלבד מתאריך ייצור 9.8.2021. יצוין כי תנובה ומשרד הבריאות ביצעו עשרות רבות של בדיקות, מתאריכי ייצור נוספים במפעל לייבוש חלב, וכולן התגלו כתקינות. בנוסף, משרד הבריאות ביצע בימים האחרונים עשרות בדיקות בסביבת העבודה במפעל שנמצאו כולן תקינות, ומעידות שקו הייצור וסביבת העבודה בטוחים ותקינים. משרד הבריאות הנחה את תנובה להמשיך ולבצע בדיקות נוספות של אבקת חלב מתאריכי יצור נוספים”.

לא ניתן היה להשיג את תגובת וויליס ישראל.

  • הידיעה פורסמה לראשונה בפוליסה, עיתון הביטוח והפיננסים

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*