חדש על המדפים: מלח מועשר ביוד

הדיאטן ד"ר יניב עובדיה: אחת הבעיות החמורות שאני ורבים מעמיתיי מתמודדים עמה הינה חוסר המודעות לחשיבות היוד לבריאות, ומכאן לחוסר אבחון וטיפול בצריכת יוד נמוכה

מלח הארץ - צנצנת מלח מועשר ביוד. צילום סיון פרג'

מלח הארץ מרחיבה את מגוון מוצרי המלח המועשר ביוד ולראשונה מתחילה בשיווק של מלח ים מועשר ביוד בצנצנת משפחתית של 1 קילוגרם. במהלך זה מעלה החברה את מודעות הציבור לצורך בהעשרת התזונה היומית ביוד.

המלח המועשר ביוד מוצע כעת בצנצנת חדשה, נוחה, ומתאימה לשימוש יום-יומי של כל המשפחה. הצנצנת בעלת פתח רחב המאפשר הכנסת היד לזריית מלח ועליה כיתוב “משרד הבריאות ממליץ על העשרת המלח ביוד”.

מהחברה נמסר כי “גוף האדם אינו מייצר בעצמו יוד ולכן אנחנו תלויים ביוד שבתזונה. יוד נמצא בעיקר באצות ים, בדגים מסוימים, בחלב ניגר ממקור חי ובמלח מועשר ביוד. איגוד הבריאות העולמי ממליץ על מלח מועשר ביוד, כתחליף למלח הרגיל, בלי להגדיל את כמות צריכת המלח. מלח ים מועשר ביוד של מלח הארץ מהווה פתרון יעיל ופשוט להעשרת התזונה של כל המשפחה במינרל יוד, וללא כל שינוי בהרגלי הטעם המוכר של מלח רגיל”.

יוד הינו מינרל טבעי החיוני לגוף האדם. צריכתו של מינרל זה מתאפשרת דרך התזונה, ועל פי מחקרים היא חיונית להתפתחות המוח וכן לתפקודה התקין של בלוטת התריס האחראית על חילוף החומרים ומשפיעה בין השאר גם על מצב הרוח, בריאות השיער, לחץ הדם, איזון המשקל, חום הגוף, מצב הלב ותפקוד המח. מחסור ביוד עשוי לגרום לבעיות בתפקוד התקין של כל אלה. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, עד כשליש מתושבי כדור הארץ חשופים למחסור ביוד. בישראל נמצא חסר של יוד בקרב שני שליש מדגימות ילדים שנבדקו וב-9 מתוך 10 מדגימות נשים הרות, זאת על פי סקר ארצי שבוצע בישראל ב-2016 בהשתתפות משרד הבריאות.

 ד”ר יניב עובדיה, דיאטן מחקר, מערך נשים ומיילדות, המרכז הרפואי-אוניברסיטאי ברזילי, מאבחן ומייעץ לתזונת בלוטת התריס, מסביר: “אחת הבעיות החמורות שאני ורבים מעמיתיי מתמודדים עמה הינה חוסר המודעות לחשיבות היוד לבריאות, ומכאן לחוסר אבחון וטיפול בצריכת יוד נמוכה. שיפור משק היוד בגוף עשוי לסייע בהתמודדות עם השמנה, קושי להתמודד עם עודף משקל ויתר שומנים בדם. צריכה מספקת של יוד מסייעת למיצוי מלוא היכולת השכלית, כי ליוד חשיבות להתפתחות המח ותפקודו בשלבי החיים השונים. סביר שמשק יוד תקין בגוף מסייע להפיק את המירב מפעילות גופנית. לנשים בגיל הפוריות המקפידות לצרוך מספיק יוד לפני, במהלך ולאחר ההיריון, יש סיכוי נמוך יותר לפתח מחלות של בלוטת התריס”.

רויטל בן שחר מנהלת השיווק והחדשנות של מלח הארץ

מסרה כי “מהלך זה מביע את מחויבותנו במלח הארץ לפתח מוצרי מלח שתומכים באורח חיים נכון. אני מאמינה שהשקעתינו במהלך תשים את הצורך ביוד בתזונה היומיומית במודעות הציבורית. בשנים האחרונות אנחנו מובילים שינוי בקטגורית המלח בישראל, ומלח הוא כבר מזמן לא רק מלח. פיתחנו מגוון גדול של מלחים שמעניקים לצרכנים ערך מוסף לתמיכה באורח חיים נכון לצד חוויה קולינרית. אסטרטגיה זו תלווה אותנו גם בשנים הבאות ונצפה למדף מלח שיגרום לנו לעצור לידו”.

את צנצנת מלח הארץ מועשר ביוד 1 ק”ג ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והמרכולים, ומחירה לצרכן ברמי לוי און ליין לדוגמא הינו: 8.90 שקל. מלח מועשר ביוד מוצע גם במלחייה המכילה 250 גרם ומחירו לצרכן 5.90 שקל .

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*