מלח הארץ חתמה על הסכמים עם חברות בשר ומסייעת לפיתוח מוצרים מופחתי נתרן

דוביק טל, מנכ"ל חברת מלח הארץ, שפיתחה את האוממיקס: אנחנו נהנים משיתוף פעולה בינלאומי, ומסייעים ליצרני מזון שונים לייצר מוצרים בריאים יותר. האוממיקס מאפשר הפחתה של כ-25%-33% נתרן במוצרי הבשר, כולל נקניקיות, נקניקים ופסטרמת עוף, ושומר על פרופיל הטעם המוכר

אוממיקס. דרך טעימה להפחית מלח
אוממיקס. דרך טעימה להפחית מלח
אוממיקס. צילום: אלן צפלסקי
אוממיקס. צילום: אלן צפלסקי

מלח הארץ החברה שפיתחה את האוממיקס, חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם חברות בשר ומסייעת להן לפתח מוצרים שעומדים בתקנות הפחתת נתרן במוצרי בשר מגוונים. האוממיקס מאפשר הפחתה של כ-25%-33% נתרן במוצרי הבשר הקיימים והחדשים ושומר על פרופיל הטעם המוכר לצרכן ולרוב אף משפר אותו. בחברה מציינים, כי האוממיקס הוא מוצר הדגל של מלח הארץ, הוא טבעי לחלוטין ומאפשר התוויה נקייה, צמחוני, ללא גלוטן וללא אלרגנים.

“תעשיית המזון נמצאת תחת לחץ משמעותי לפתח מחדש מוצרים מופחתי נתרן”, אומר דוביק טל, מנכ”ל חברת מלח הארץ. “אנחנו נהנים משיתוף פעולה בינלאומי, ומהיכולת שלנו לסייע ליצרני מזון שונים לייצר מוצרים בריאים יותר. האוממיקס מאוד רלוונטי לתעשיית הבשר, ומהווה פתרון טבעי להפחתה משמעותית של נתרן”.

צריכת הנתרן המומלצת ברוב מדינות המערב נעה סביב 2,300 מ”ג של נתרן או 6 גרם של מלח למבוגר ליום. הרוב המכריע של נתרן זה מגיע ממזון מעובד. סוכנויות רגולטוריות עולמיות הטילו תקנות מוגברות על קיומו של מלח במזונות ובתוך כך רשות המזון והתרופות (FSA) בבריטניה, רשות המזון והתרופות (FDA) בארה”ב ומשרד הבריאות הישראלי, הגדירו את הסטנדרטים הנדרשים.

מלח נמצא בשימוש נרחב בתעשיית הבשר המעובד ומשולב בהליך הייצור כמשפר טעם וכמרכיב פונקציונלי. רוב מוצרי הבשר המעובדים מכילים בין 1-3% מלח, ורבים מהיצרנים אף משתמשים במונוסודיום גלוטמט (MSG), תמציות שמרים, חלבונים צמחיים, הידרוליזה (HVP), נוקליאוטידים וכו כמו גם משפרי טעם. כל אלו ובמיוחד MSG – סובלים מיחס שלילי של הצרכנים.

שיתוף פעולה עם יצרניות בשר הראה כי באמצעות שילוב אוממיקס בהליך היצור ניתן להשיג ירידה של 25% -33% בכמות הנתרן במגוון מוצרי בשר, כולל נקניקיות, נקניקים ופסטרמת עוף. בנוסף, שימוש באוממיקס מאפשר לוותר על השימוש במונוסדיום גלוטמט או בתמציות שמרים תוך שמירה על המרקם הרצוי. בכל מבחני הטעימה שנעשו למוצרי בשר בהם שולב האוממיקס נמצא כי אין פגיעה בטעם המוצר הסופי. נהפוך הוא – המוצר במקרים רבים טעים יותר.

לאחרונה זכה האוממיקס בפרס החדשנות היוקרתי במסגרת תערוכת המזון העולמית IFT 2017 FOOD EXPO. חבר השופטים ציין בין נימוקיו, כי האוממיקס הינו מוצר בעל חדשנות יוצאת דופן ופורצת דרך

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*