מגדל מבטחת את מפעל תורפז לתמציות טעם וריח, שאחד מבנייניו נשרף בבית קמה

 יאיר וידר, ממשרד רוברט מרכוס, מונה להיות שמאי מטעם המבטחת. מתורפז נמסר כי ידוע שלא מדובר בהצתה

השרפה בתורפז. צילום: מתנאל בושרי, דוברות כיבוי אש

מגדל היא המבטחת של מפעל התבלינים תורפז תעשיות בבית קמה שבאחד מבנייניו פרצה שרפה לפני כשלושה שבועות. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תמציות טעם וריח לתעשיות הקוסמטיקה והמזון, תבלינים וכן חומרי גלם לתעשיית הפארמה. לפוליסה נודע כי יאיר וידר, ממשרד רוברט מרכוס, מונה להיות שמאי מטעם המבטחת. עוד נודע כי פוליסה הביטוח מכסה מאות מיליוני שקלים, מאחר שיש לחברה מספר עסקים במסגרת אותה פוליסה. גורמים המעורבים בדבר מעריכים כי הפוליסה תכסה את כל הנזקים, אם כי עוד מוקדם להכריע.

החברה דיווחה כי פרצה שרפה ב-24 בנובמבר באחד משלושת מפעליה של אס.די.איי ספייס אגודה שיתופית (SDA), שהיא בבעלות מלאה של החברה, העוסקת בייצור תבלינים ותערובות תבלינים ייחודיות. למפעל נגרם נזק כבד אך לא היו אבדות בנפש. חלק מהמבנים והציוד שנפגעו בשריפה, מבוטחים, לרבות בביטוח אובדן רווחים על ידי תורפז, ושייכים לאגש”ח תבליני הנגב – בבעלות הקיבוצים להב, דביר ואורים, שהשכירו אותם לתורפז. טרם נאמד היקף הנזק. על פי דיווחי החברה, לרכוש החברה יש כיסוי ביטוחי בגין נזקי אש.

החברה גם עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תמציות טעם וריח לתעשיות הקוסמטיקה והמזון וכן חומרי גלם לתעשיית הפארמה.

עוד נמסר בדיווח, כי הנהלת החברה פועלת להעברת הייצור למפעליה האחרים ולרכישה מהירה של חומרי גלם על מנת למזער את הפגיעה בלקוחותיה, מכירותיה ולהמשיך בפעילות סדירה. להערכת החברה, השריפה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאות הפעילות של קבוצת תורפז.

מגדל אישרה כי היא המבטחת והפרטים נמצאים בשלב זה בבדיקה ראשונית.

מתורפז נמסר כי ידוע שלא מדובר בהצתה. כמו כן, החברה מבוטחת ולומדת את הדברים.


הידיעה פורסמה לראשונה בפוליסה, עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*