מגדלי עופות תובעים 23 מיליון שקל בשל נזקי חלודה בלולים חדשים שסופקו על ידי הנתבעות

חברת עוף עוז התקשרה, בשמה ובשם מגדלים שונים הקשורים איתה, להקים שבע חוות לולים באתרים שונים בדרום הארץ עם אגרוטופ. בסמוך לאחר סיום הבנייה התגלתה בלולים תופעת קורוזיה, חלודה ואף החלה התפוררות של הקירויים הפנימיים של הלולים

צילום: דפנה יוריסטה, משרד החקלאות (ללול בתמונה אין קשר לידיעה)
עו”ד ד”ר קובי קפלנסקי

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה תביעה על סך 23 מיליון שקל כנגד אגרוטופ  וחברת הפח תעשיות מתכת בע”מ שהיא חברת האם שלה. אגרוטופ מתמחה בתכנון ובבניית חוות לולים לגידול עופות, והתביעה נגדה הוגשה עקב חלודה וקורוזיה שפשתה בקירויים הפנימיים של 35 לולים במספר חוות שנבנו על ידה בדרום הארץ. יצוין כי בתקופה בה אירעו המקרים שמוזכרים בתביעה היו אגרוטופ והפח תעשיות מתכת בהליכי חדלות פירעון.

כמו כן נתבעת הפניקס, אשר ביטחה את הקמת החוות בפוליסות הקמה מסוג כל הסיכונים, וכן כמי שביטחה את אגרוטופ בפוליסת אחריות מקצועית ובפוליסת חבות המוצר. בנוסף נתבעות שתי חברות שסיפקו את הפחים לפרויקטים השונים.

התביעה הוגשה על ידי ד”ר קובי קפלנסקי ממשרד קפלנסקי.

בכתב התביעה נטען כי בין השנים 2015 ל-2017 התקשרה עוף עוז, בשמה ובשם מגדלים שונים הקשורים איתה בהסכמי אינטגרציה, להקים שבע חוות לולים באתרים שונים בדרום הארץ עם אגרוטופ. בסמוך לאחר סיום הבנייה התגלתה בלולים תופעת קורוזיה, חלודה ואף החלה  התפוררות של הקירויים הפנימיים של הלולים.

התובעים שכרו את פרופ’ יצחק רומן מהאוניברסיטה העברית, אשר בדק את הפחים וגילה כי הם סופקו שלא על פי העובי, הצבע והגילוון המתאים. כמו כן, התקנת הלולים הייתה רשלנית ונעשתה ללא איטום מתאים וללא הפרדה באזורי החפייה בין פלטות הפח המשמשות כקירויים פנימיים של הלולים.

בנוסף שכרו התובעים את שירותיו של השמאי יאיר וידר ממשרד מרכוס שמאים, אשר העריך כי עלות החלפת החומרים הפגועים  בלולים עומדת על סך 23 מיליון שקל וזאת בהסתמך על הצעות מחיר שקיבל. לפי חוות דעתו, בעקבות מיקום הפחים החלודים יש צורך לפרקם ולהחליפם בפאנל מבודד, דבר שאף יוזיל את עלויות תיקון הנזקים.

כנגד ספקיות הפח נטען כי היה עליהן לוודא שהן מספקות פחים תקניים עם שכבת גילוון ושכבות צבע בעובי המתאים לתקן ולצרכי בניית הלולים. עוד נטען בכתב התביעה כי התובעים פנו לאגרוטופ והתלוננו בפניה על הנזקים ואולם זו לא הצליחה לתקנם. מכתבי הפנייה לאגרוטופ ולהפניקס לא נענו על ידן ובנסיבות אלה הוגש כתב התביעה לבית המשפט.

מאגרוטופ נמסר בתגובה: “במהלך שנת 2022 אגרוטופ הייתה בהקפאת הליכים – ותחת נאמנים על ידי בית המשפט. בחודש אוקטובר 2022 נמכרה החברה לבעלים חדשים, כעסק חי, כאשר היא נקייה מכל חוב, התחייבות או תביעה בגין התקופה שקדמה לכך. התביעה שבנדון הוגשה בגין התקופה המטופלת על ידי הנאמנים שמונו על ידי בית המשפט ואינה קשורה לאגרוטופ בבעלותה החדשה”.

מהפניקס לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*