לראשונה: ישראל, יוון וקפריסין דנו באילת על דיג ודגה בים התיכון

נערכו הרצאות ודיונים של המשתתפים, במטרה להציג היבטים תכנוניים, סביבתיים, משפטיים ומחקריים של הים התיכון לטובת שיתוף פעולה בין המדינות. כמו כן, נסקרו מיזמים שונים שנערכים בנושא החקלאות הימית

משתתפי כנס הדגה באילת. צילום: משרד החקלאות

​​​​מיטב המומחים לחקלאות ימית מישראל, יוון וקפריסין, נפגשן אתמול (יום ד’) באילת לכנס טרילטרלי (משולש) ראשון, שעסק באתגרי החקלאות הימית בים התיכון. הכנס, שאורגן על ידי משרד החקלאות והמרכז הלאומי לחקר ימים ואגמים (מלח”י) – נועד להעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות והוא נולד בעקבות סיכום בנושא בפסגה המשולשת של ראשי המדינות שהתקיימה בבאר שבע לפני שנה.

בכנס השתתפו נציגי משרד החקלאות הישראלי ומקביליהם היוונים והקפריסאים, כמו גם נציגי המשרד להגנת הסביבה, חוקרים, אנשי מדע, נציגי חברות ובעלי עניין בתחום.

במהלך הכנס נערכו הרצאות ודיונים של המשתתפים, במטרה להציג היבטים תכנוניים, סביבתיים, משפטיים ומחקריים של הים התיכון לטובת שיתוף פעולה בין המדינות. כמו כן, נסקרו מיזמים שונים שנערכים בנושא החקלאות הימית, מתוך מטרה שכל מדינה תלמד משכנותיה.

בכנס התקיימו שולחנות עגולים שאפשרו לדון במשותף באתגרי החקלאות הימית בים התיכון, בקשרי הגומלין בין שלוש המדינות וביצירת שיתופי פעולה עתידיים בין המגזרים השונים שעוסקים בתחום, לטובת יצירת מיזמי מחקר, טכנולוגיה וחדשנות משותפים.  את הכנס חתמו שני סיורים: במלח”י (מרכז לאומי לחקלאות ימית) ובחווה לגידול אצות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*