לראשונה בישראל – ביטוח בריאות מיוחד לטבעונים

המסלול של חברת כלל ביטוח כולל הנחות למי שיצהירו כי הם אימצו אורח חיים טבעוני. מתן ההנחה מבוסס על מחקרים שהראו כי אורח חיים טבעוני משפר את הבריאות. 5% מהפרמיות יועברו כתרומה לעמותות טבעוניות. יוזמת המסלול היא חברת לביא פיננסים בבעלות אורי אשל וטופז סעדיה

"טבעונים משלמים פחות" - לפחות על ביטוח בריאות
"טבעונים משלמים פחות" - לפחות על ביטוח בריאות

חברת כלל ביטוח השיקה מסלול ביטוח בריאות מיוחד לטבעונים. המסלול כולל הנחות למי שיצהיר כי הוא אימץ אורח חיים טבעוני. אורי אשל, מנכ”ל משותף בחברת לביא פיננסים שיזמה את המסלול, ציין כי מחקרים רבים בעולם, בהם מחקרים של גופים כגון ארגון הבריאות העולמי וה-OECD, וכן אנשי רפואה קונבנציונלית – הכירו בטבעונות כמשפרת את מצב הבריאות.

כך לדוגמה, הוכח כי לטבעונים יש כ- 63% פחות סיכוי לחלות במחלות כגון יתר לחץ דם, 15% פחות סיכוי לחלות בכל סוגי הסרטן, 49% פחות סיכוי לחלות בסוכרת ו-15% פחות סיכוי למות מכל סיבה שהיא והכל ביחס לאוכלי הבשר.

טופז סעדיה (מימין) ואורי אשל, בעלי לביא פיננסים
טופז סעדיה (מימין) ואורי אשל, בעלי לביא פיננסים

אשל הסביר כי אורח החיים הטבעוני התחזק בישראל, והעריך כי כ-5% מהאוכלוסייה מנהל אורח חיים טבעוני. לדבריו, לצד רצון להפחית עלויות לטובת הטבעונים, הוביל אותם גם הרצון להבהיר שאורח חיים טבעוני הוא בריא יותר ולכן יכול לחסוך בעלויות ביטוח. לדבריו, “לחצנו על חברות להפחית את עלויות הביטוח, כי טבעונים הם בריאים יותר”. אשל הוסיף, כי הם עובדים על קמפיין במטרה שכל חברות הביטוח יעניקו הטבות לטבעונים.

כלל ביטוח כרגע מציעה ביטוחי בריאות (ניתוחים בארץ ובחו”ל, תרופות, השתלות וביטוח מחלות קשות) במחירים מיוחדים לטבעונים, כאשר בעתיד, כך מסביר אשל, יינתן גם ביטוח חיים מיוחד לטבעונים.

לדברי אשל –  5% מהפרמיות יועברו על ידי הסוכנות כתרומה לגופים שתומכים בטבעונים. חברת לביא פיננסים הינה בבעלות משותפת של אשל ושל טופז סעדיה.

דניאל כהן, משנה למנכ”ל ומנהל חטיבת הבריאות בכלל ביטוח, מסר: “כלל ביטוח משקיעה משאבים ייעודים להתאמת מוצריה לצרכי לקוחותיה המגוונים. מתוך הבנה שהטבעונות היא מגמה כלל עולמית, ההולכת ומתפתחת במיוחד כאן בישראל, החלטנו לתת מענה גם לפלח שוק זה”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*