ליימן שליסל רכשה מחצית ממפעל טעמי הגליל

שווי העסקה נאמד ב-20 מיליון שקל. עם הרכישה הופכת החברה המתמחה בייבוא שיווק והפצה גם ליצרנית של מוצרי מזון. מפעל טעמי הגליל הוא יצרן בתחום התמרים והתפוחים הטבעיים

מפעל טעמי הגליל בקריית שמונה. צילום: איציק בן שושן
מפעל טעמי הגליל בקריית שמונה. צילום: איציק בן שושן

חברת ליימן שליסל, בבעלות משפחות ליימן ושליסל, נכנסת לתחום ייצור מזון. החברה הודיעה כי היא רכשה מחצית מחברת טעמי הגליל. שווי העסקה נאמד ב-20 מיליון שקל. בכך מגדילה ליימן שליסל את נתח המותגים שבבעלותה ואת אלה המיוצרים בישראל.

מפעל טעמי הגליל, בבעלות משפחות בן שושן ומרדכי, יושב בקרית שמונה ונחשב לאחד היצרנים המובילים בישראל של מוצרי תמרים ותפוחים עם דגש על מוצרים טבעיים ובריאים. החבירה לליימן שליסל תאפשר לטעמי הגליל ליהנות מיכולות התפעול והשיווק שלה ותניב גידול בנפח הפעילות הן בשוק הקמעונאי והן בשוק המוסדי. בכוונת המפעל להגדיל את היקפי הייצוא של טעמי הגליל לשווקים הכשרים בחו”ל ולכלל הצרכנים שוחרי הבריאות.

מוני ליימן, בעלים ומנכ”ל ליימן שליסל: “ליימן שליסל תמשיך ותתחזק בתחום המותגים הישראליים שבבעלותה. כבר היום חלק מהמותגים שבבעלותנו מיוצרים בישראל. כך למשל פיצוחים  ומוצרי התמרים (סילאן, ממרח ותמרים שלמים) של קליית גת וסוכריות הגומי של מותג יוגטה. אנו רואים בכך מטרה בעלת ערך גבוה וחשוב”.

עוד מוסיף ליימן, כי “הצרכן הישראלי מעריך יותר ויותר מוצרי מזון בריאים ואינו מתפשר על איכות המוצרים שהוא צורך. לכן, בין השיקולים המרכזיים שהובילו אותנו לרכישה בלטה העובדה שמדובר בחברה אשר חרטה על דגלה לייצר מוצרים בריאים, טבעיים ואיכותיים”.

“התחרות העיקרית שלנו תהיה מול ייבוא של מוצרים מארצות המפרץ ומטורקיה. ההישגים של ישראל בתחומי החקלאות והטכנולוגיה צריכים למקם אותה כמובילה עולמית בייצוא מוצרי התמרים והתפוחים ובכוונתנו להוביל אותה לשם”, מוסיף ליימן.

תפוחים בקו הייצור של טעמי הגליל. צילום מסך
תפוחים בקו הייצור של טעמי הגליל. צילום מסך

ליימן שליסל נוסדה בשנת 1955 ונחשבת לאחת מעשרה ספקי המזון הגדולים בישראל. בשנים האחרונות החברה ביצעה רכישה של כמה מותגים ביניהם קליית גת והוטפופ, המסמנת את האסטרטגיה של החברה להעצים את פעילותה עם מותגים בבעלות ישירה. בחברה מועסקים כ-500 עובדים בעזרתם פוקדים ישירות את רוב נקודות המכירה בארץ.

טעמי הגליל נוסדה בשנת 2005 והיא מייצרת מוצרי תמרים ותפוחים טבעיים. בין המרכזיים שבהם: מיץ תפוחים, מיץ רימונים, רכז רימונים וסילאן. הפירות מהם מייצרת טעמי הגליל את מוצריה הם מפסגות הגליל והגולן ותהליכי הייצור מבוססים על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. מחלקת הפיתוח של החברה משקיעה משאבים רבים במחקר באמצעות ציוד הבדיקה החדיש ביותר בתחום, המאפשר לייצר מוצרים חדשים הנותנים פתרון איכותי ומדויק לצרכי השוק המשתנים. קשרי העבודה ההדוקים עם חקלאי הגליל והגולן ועם בתי האריזה השונים לפירות וירקות מאפשרים לטעמי הגליל לייצר את מוצריה מפירות משובחים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*