לדבר זה לא משמין – פודקאסט האוכל העברי הראשון כובש את טבלת ההמלצות של אפל

בסוף מרץ עלה לאוויר פודקאסט האוכל "לדבר זה לא משמין" של אפרת אנזל ואורן לוקסנבורג (אנזל ולוקסי), ותוך ארבעה שבועות מעלייתו כבש את טבלת ההמלצות של אפל

לוקסי ואנזל. צילום: עומרי סמדר
לוקסי ואנזל. צילום: עומרי סמדר

תכנית הפודקאסט של אושיית הקולינריה אפרת אנזל והשף אורן לוקסנבורג (אנזל ולוקסי) עלתה בסוף מרץ, וכבר לאחר ארבעה שבועות באוויר התבשרו השניים שהתכנית בהגשתם כבשה את המקום הראשון בטבלת הפודקאסטים של אפל בקטגורית “אמנות ותרבות”.

בדירוג הכללי דורגה התכנית במקום ה-8 בישראל, מתוך רשימה הכוללת את אלפי הפודקאסטים המשודרים בישראל ובעולם. התוכנית כבר צברה בזמן קצר מאזינים מכל רחבי העולם וביניהם – ארה”ב, אנגליה, ספרד, צרפת, קנדה, איטליה, יוון, פולין, גרמניה, אוסטריה, איי קיימן, טאיוואן, מיאנמר וברזיל. מלבד אפל פודקאסט, ניתן לשמוע את התוכנית בשאר אפליקציות ההאזנה הקיימות – ספוטיפיי, סטיטצ’ר, גוגל פודקסט ועוד… וכמובן דרך האתר של אפרת אנזל.

על התכניתבפודקאסט “לדבר זה לא משמין” בוחרים השניים בכל שבוע חומר גלם אחד, ומדברים על שלל היבטים הקשורים בו – החל מהיבטים תרבותיים, היסטוריים ולשוניים, ודרך היבטים פרקטיים – איך מגדלים אותו בשדה או במרפסת? איך בוחרים אותו בחנות? איך מאחסנים בבית? מה ניתן  להכין ממנו? בנוסף כוללת התכנית המלצות על מסעדות, דרינקים, והכל באווירה משוחררת ומחויכת, המביאה לידי ביטוי את החברות ארוכת השנים בין השניים.

אפרת אנזל צילום עומרי סמדר

אפרת אנזל היא אושיית קולינריה, בעלת עסק לקריאטיב, קונספט ופיתוח תוכן קולינרי. מנהלת התוכן של כנס המסעדנות, מרצה בשנקר בחוג ללימודי מסעדנות, והיועצת הקולינרית של הרשות לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב,שרונה מרקט, החטיבה העסקית של נספרסו ושל פרויקטים רבים בעולם הקולינריה הישראלי. היא מנחת רדיו וטלוויזיה ובעלת אתר תוכן קולינרי. אנזל מקדמת את נושא הצריכה המקומית, הקיימות, צמצום בזבוז מזון והמודעות לקשר בין אדם לסביבתו בכלל הפרויקטים בהם מעורבת.

אנזל: “כל הזמן מדברים מסביבנו על המדיות החדשות – האינסטגרם והסטוריז, הפייסבוק והטוויטר, ומציינים בצער שהולך ופוחת הדור, ושלאנשים אין יותר סבלנות לצרוך תוכן ארוך – כתבות, ספרים ומאמרים. לדעתי התפיסה הזו שגויה מיסודה, והחוויה שלי שונה לחלוטין –  אנשים מאוד רוצים לצרוך תוכן איכותי ומעמיק, מדויק ומחכים. דווקא היום, עם ריבוי המידע שזורם באינטרנט, אנשים רוצים מקור מהימן, שיעשיר את עולמם בצורה מדויקת אבל גם כיפית. לרוב האנשים אין זמן לעצור ולקרוא כתבות ארוכות, והפודקאסט עונה גם על הצורך הזה –  ניצול מקסימלי של זמן הנסיעות, ההתעמלות או הבישולים.

“התגובות לפודקאסט מחממות את הלב והנשמה – אנשים מעלים רעיונות לתכניות נוספות, מבקשים מתכונים, ומודים לנו על עלייתה של התכנית. כיף גדול שאינו מובן מאליו”, מסכמת אנזל.

אורן לוקסנבורג – שף, שהתחיל את מסעו הקולינרי במסעדת אורקה. הקים את מסעדת בריבה, חלוצת המסעדות שחרטה על דגלה את נושא מזון הבריאות בישראל ומסעדות נוספות. בשבע השנים האחרונות שימש כמנכ”ל מסעדתפרונטו. כיום יועץ למסעדות בתחום הפיננסי וההתנהלות הכללית. תל אביבי וגנן ביתי חובב.

לדבריו: “כשף שאוהב אוכל, וכגנן חובב גננות ביתית, מצאתי את עצמי מדבר על אוכל וקיימות עם כל הסובבים אותי . בנסיעותי לחו”ל נתקלתי תמיד בזנים רבים של ירקות שאינם נמצאים בשוטף בישראל, ובדגש אותו שמים הירקנים, הקצבים והדייגים, על מקור חומר הגלם והדגשת האיזור בו הוא גדל בגאווה. הדבר הטבעי היה לחבור לאפרת, בעלת הידע האין סופי, להביא ליצירת הפודקאסט הישראלי הראשון, שמדבר על אוכל, קולינריה וגידול בר קיימא. אני מקווה שהפודקאסט יפתח צוהר ויקדם, ולו במקצת, תוצרת מקומית וטרייה, קולינריה בת קיימא וצרכנות מודעת”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*