כרמית תתחיל לייצר שוקולד המכיל שמן hemp המופק מקנאביס

מתניה שוורץ, מנכ"ל כרמית: השימוש בקנאביס במוצרי מזון תופס תאוצה במדינות רבות בעולם וזה מעודד אותנו להאיץ את פיתוח המוצרים ויכולת הייצור והייצוא לחו"ל. זה כמו להוסיף זרעי צ'ייה או אגוזים לשוקולד. חפיסות השוקולד ישווקו לחו"ל בלבד

מתניה שוורץ מנכ"ל חברת כרמית. צילום: אלעד גוטמן

חברת המזון כרמית תעשיות תתחיל לייצר חפיסות שוקולד עם שמן hemp מצמח הקנאביס –  שישווק בשלב הראשון למדינות אירופה.

מדובר בשוקולד במבחר טעמים, ביניהם: שוקולד חלב, שוקולד לבן ושוקולד מריר, כולל שוקולד VEGAN, שישווקו במשקלים שונים. הייצור ייעשה עבור מדינות באירופה בלבד בהם התקנים מתירים מכירה ושיווק של מוצרים מסוג זה ובהתאם להוראות ותקנים של משרד הבריאות ולהוראות במדינות היעד.

מתניה שוורץ, מנכ”ל כרמית. אין פה שימוש בחומר אסור. צילום: אלעד גוטמן

מתניה שוורץ, מנכ”ל כרמית: “השימוש בקנאביס במוצרי מזון תופס תאוצה במדינות רבות בעולם וזה מעודד אותנו להאיץ את פיתוח המוצרים ויכולת הייצור והייצוא לחו”ל. זהו מהלך שנולד ממקום של חדשנות לצד התעדכנות בטרנדים העולמיים בענף  המזון”.  לדבריו, “מדובר בחפיסות שוקולד הכוללות שמן hemp, אשר יש כאלו המתייחסים אליהם כאל ‘מזון על’. כאמור, אין פה שימוש בחומר אסור או בעייתי. זה כמו להוסיף זרעי צ’ייה או אגוזים לשוקולד”.

עוד ציין שוורץ: “חפיסות השוקולד ישווקו לחו”ל בלבד, במדינות שונות בהן טרנד מזון מזרעי שמן הקנאביס תופס תאוצה, כמו אנגליה, תוך מחויבות לעמידה מלאה בכללים הרגולטוריים במדינות הללו והפרדה מלאה מהמוצרים המשווקים בישראל”.

כרמית היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-70 מיליון שקל, עם מחזור הכנסות מוערך  של כ־150  מיליון שקל, על פי תוצאות החציון הראשון 2019 בו גדלה החברה ב-13% ביחס למחצית הראשונה של 2018. היא נמצאת בשליטת לני סאקסטין. כיום מייצאת חברת כרמית כ־25% ממוצריה, בין היתר שוקולדים טבעוניים, מוצרים ללא גלוטן ועוד.

כרמית משווקת את מוצריה בארץ ובעולם וכן מייצרת מוצרים עבור מותגים מובילים בארץ ובחו”ל כמו נסטלה, סנסבורי, מוריסונס ועוד.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*