יקב מצודה תובע כ-21 מיליון שקל מהרשות לכבאות ומועצת מטה יהודה בעקבות נזקי שריפה

על פי כתב התביעה, במחצית אוגוסט 2021 פרצה שריפת יער בהרי ירושלים שנמשכה ארבעה ימים וכילתה כ-25 אלף דונם. השריפה התפשטה בין היתר למושב גבעת יערים וכילתה לחלוטין גם את יקב מצודה. נטען כי הרשות הארצית לכבאות והמועצה התרשלו ועצמו עיניים לנוכח סכנת ההתלקחות. תגובת מטה יהודה: התביעה הועברה לטיפולה של חברת הביטוח. צר לנו על עוגמת הנפש. בכבאות והצלה דוחים את טענות התובע

דף הבית של יקב מצודה. מכירת היינות הושעתה. צילום מסך

יקב מצודה ממושב גבעת יערים שבהרי יהודה, שהוקם לפני כעשור על ידי יאיר שטרנהורץ, הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה על סך 21.4 מיליון שקל כנגד הרשות הארצית לכבאות והמועצה האזורית מטה יהודה.

בכתב התביעה נאמר כי במחצית חודש אוגוסט 2021 פרצה שריפת יער בהרי ירושלים שנמשכה ארבעה ימים תמימים, שריפה שכילתה כ-25 אלף דונמים בהרי ירושלים, ואשר התפשטה בין היתר למושב גבעת יערים, וכילתה לחלוטין גם את יקב מצודה.

בתביעה נטען כי הרשות הארצית לכבאות עצמה עיניים, התרשלה, לא מילאה אחר חובותיה ולא נקטה בצעדים המתחייבים והנדרשים כדי למנוע שריפות וכדי להתמודד באופן מיטבי עם שריפה שפורצת ומתפשטת בקצב מהיר, כפי שאירע בפועל. כך גם המועצה האזורית מטה יהודה, המאגדת בתוכה את מושב גבעת יערים, התנהלה ברשלנות ובעצימת עיניים לנוכח סכנת התלקחות שריפות צפויה באזור יער ירושלים.

שריפת יקב מצודה. צילום: יקב מצודה

לפי יקב מצודה, בעלי היקב זכאי לקבל מהנתבעות פיצוי כספיו בגין נזקיו הממוניים והבלתי ממוניים, הישירים והעקיפים, בגין הנזקים שנגרמו ליקב עקב השריפה הקשה שכילתה אותו עד היסוד, והותירה את בעליו המום וכואב אל מול החלום ושברו, וגרמה לו ולעובדי היקב לפגיעה מוראלית ורגשית.

תגובות:

ממטה יהודה נמסר בתגובה: “קיבלנו את התביעה והיא הועברה לטיפולה של חברת הביטוח. צר לנו על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מנזקי השריפה”.

מכבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר בתגובה: “הננו דוחים את טענות התובע ותגובתנו תימסר בבית המשפט כמקובל”.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*