יקב לה פורה בלאנש מציג יינות חדשים, בצירים חדשים וגם שת”פ קולינרי

האני מאמין של היינן ברונו דרמון: "אנו שואפים להנגיש את אמנות היין הישראלית השורשית במחירים שווים לכל נפש". היקב גם מקיים שיתוף פעולה חוויתי קולינרי עם השף יוסי שרף מקייטרינג "הטריילר" ועם משק "עלה עלה" המשווק תוצרת טרייה לשפים ולמסעדות טובות

חוגגים בשדות בהשקה של לה פורה בלאנש. צילום: גיל אבירם

יקב לה פורה בלאנש מציג יינות חדשים ויינות מבצירים חדשים ושיתוף פעולה חוויתי קולינרי של השף יוסי שרף מקייטרינג הטריילר עם משק עלה עלה.

לה פורה בלאנש הוא יקב בוטיק ישראלי הממוקם בישוב בשם מצדות יהודה אשר בצפון יער יתיר. מדובר ביקב צעיר יחסית שעובד כבר כמה שנים אולם שחרר יינות ראשונים לשווקים בישראל ובעולם לפני שנה. היקב, כמו גם כרמיו, יושבים באזור ההיסטורי בו גודלו ענבים והופקו בהיסטוריה היהודית וביקב רואים בחיבור ההיסטורי, הרוחני כמו גם הטרואר חלק בלתי נפרד מה-dna של היקב.

את היקב מובילים מנכ”ל היקב יעקב בריס והיינן ברונו דרמון. האני מאמין של דרמון – “היין שאנו מיצרים מהכרמים של יקב לה פורה בלאנש יונק את טעמו הייחודי משורשיו הקדומים של היין הארץ ישראלי המקורי, שהיה ידוע ברחבי העולם העתיק כמשובח שביינות. אנו שואפים להנגיש את אמנות היין הישראלית השורשית במחירים שווים לכל נפש”.

ברונו דרמון, יינן לה פורה בלאנש, בהשקה השבוע. צילום: גיל אבירם

היקב מייצר מספר סדרות : תלפיות, אריאל, דביר ויין הדגל – יער הלבנון.

talpiot white 2020.                       צילומי יינות: יח”צ

תלפיות לבן 2020

יינות מסדרת תלפיות מתאפיינים בקשר העמוק עם אדמת ארץ ישראל ובנגישותם לציבור רחב ביותר.
תלפיות לבן 2020 הינו יין ממסך המבוסס על ענבי רוסאן (88%) ושנין בלאן ((12%.

ליין ארומות מינרליות של אבן-צור, דבש, בננה בשלה לצד תבלינים חמים. בלגימה מתגלים טעמים של אפרסק צהוב ואננס. הוא בעל חומציות מאוזנת, עם גוף בינוני.

65 שקל.

תלפיות רוזה 2020

יינות מסדרת תלפיות מתאפיינים בקשר העמוק עם אדמת ארץ ישראל ובנגישותם לציבור רחב ביותר.
תלפיות רוזה 2020 הופק מענבי מרלו (95%) שגדלו בכרם הר ברכה וענבי סירה (5%) מכרם תקוע.

הגוון החיוור והעדין הושג כתוצאה מטכניקת הפרדה מיידית של זגי הענבים מהתירוש (ללא השריה).

התסיסה הקרה שמרה על ארומות של תותי בר טריים וליצ’י לצד פריחה אביבית. בלגימה מורגש טעם של תיבול מתקתק ומפתיע המאוזן בחמיצות מרעננת.

65 שקל.

Talpiot Red 2018

תלפיות אדום 2018 

יינות מסדרת תלפיות מתאפיינים בקשר העמוק עם אדמת ארץ ישראל ובנגישותם לציבור רחב ביותר.

יין צעיר ועסיסי המבוסס על ענבי קברנה סוביניון (47%), עם השלמה של שיראז, פטי-ורדו ומרלו בחלקים שוים.

היין התיישן כ-8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני ולא עבר תהליכי סינון כלשהם.

ליין בשומת פירות אדומים צעירים (פטל ושזיף אדום), שההתיישנות המתונה שלו בחבית הוסיפה לו מורכבות של שוקולד, עור חדש ויער אורנים. הוא בעל גוף בינוני וחומציות טובה, נגיש ומיועד לשתיה מיידית.

65 שקל.

דביר - פינו נואר
דביר – פינו נואר 201

אריאל לבן 2019

יין ממסך ייחודי המבוסס על ענבי ויוניה (80%)  ושנין בלאן (20%). בעל ארומות פריחה אביבית, פרי טרופי, ומלון ירוק, לצד אגוזיות נעימה. בלגימה הוא מפגין גוף שמנוני ומפתיע, חומציות אלגנטית וסיומת מאוזנת.

85 שקל.

דביר פינו נואר 2018

יין ישראלי ייחודי המופק מ 100% פינו נואר מכרם יחידני ״שדה כלב״, השוכן ברום 900 מטר, בין ההר הגבוה ומדבר יהודה, שנבצר בבציר ידני. היין יושן כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולא עבר תהליכי סינון כלשהם.

בעל גוון עוצמתי, ניחוח טרי של יער אחרי הגשם, אוכמניות וקסיס. בטעימה מתווספים טעמי רימון ודובדבן לצד וניליות עמוקה. גוף בינוני-מלא וסיומת בינונית באורכה.

85 שקל.

Dvir Cabernet 2018

דביר קש”מ 2018

יין ממסך שהופק משילוב ענבי קברנה סוביניון (45%) ושיראז (33%) מכרם יחידני ״שדה כלב״, השוכן בין ההר הגבוה (רום 900 מטר) ומדבר יהודה, והשלמה של מרלו (22%). היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני ולא עבר תהליכי סינון כלשהם.

ליין צבע בורדו-אדום בוהק, ניחוחות גרגירי יער כהים (פטל שחור ודובדבן) ופלפל שחור. עם ההתפתחות בכוס מתווספים גם מאפייני טבק ועשן. הוא חלק ונהדר, ועל אף שהוא מוכן כבר כעת לשתיה הוא יתפתח היטב בשנים הקרובות.

100 שקל.

דביר קברנה סוביניון 2018

100% ענבי קברנה סוביניון מגפנים בוגרות שגדלו בכרם היחידני “שדה כלב”, השוכן בין ההר הגבוה (רום 900 מטר) ומדבר יהודה, ויונק את טעמו המיוחד משורשיו של היין ארץ-ישראלי הקדום. היין התבגר כ-18 חודשים בחביות עץ צרפתי ואמריקני ובוקבק ללא סינון כלל.

יין עשיר וקטיפתי שענביו נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי. בעל ארומה נהדרת של דובדבנים ושלל גרגירי יער שחורים לצד טימין, מנטה ופולי קקאו משובח. מרוכז מאד ובעל סיומת מתמשכת. עוצמתי, מאוזן ואלגנטי.

120 שקל.

יער לבנון

יער לבנון 2017

יין הדגל של היקב המופק מהנוזל הראשוני (ללא סחיטה free-run) של ענבי קברנה סוביניון (100%), שגדלו בכרם “שדה כלב” השוכן ברום 900 מטר, בין ההר הגבוה ומדבר יהודה, ונבצרו בבציר ידני וסלקטיבי.

היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני ולא עבר תהליכי סינון כלשהם.

יין הדגל של היקב מיטיב לבטא את הפילוסופיה הייננית ואת הטרואר המופלא של כרם “שדה כלב”. צבעו בורדו כהה מאד וכמעט שחור. ארומה שופעת של גרגירי יער שחורים אינטנסיביים ושוקולד מריר בלגי, לצד פלפל ירוק טרי, רוזמרין, סיגליות ופריחת לוונדר. רכות מלטפת בכל לגימה שמגלה לאט רבדים נוספים החבוים ביין.

220 שקל.

שיתוף פעולה חוויתי

בימים אלו משיקים קייטרינג הטריילר, “עלה עלה” שיתוף פעולה חווייתי שיוכל לרגש כל פודי, הן באירועים פרטיים והן באירועי חברות. אירוע כזה כולל סיור בין השדות של “עלה עלה”, במהלכו ניתנים הסברים על הגידולים ומתבצע קטיף עצמי. בקצה הצעידה בין הערוגות יחכה שולחן ערוך ומעוצב, שבצמוד אליו השף יוסי שרף והצוות שלו ייצרו ממש מול הסועדים את הארוחה, בה ישולבו חומרי גלם מהשדות סביב ובליווי יינות. בארוחות של קייטרינג הטריילר תוכלו למצוא גם יינות של יקב לה פורה בלאנש.

קייטרינג הטריילר של השף יוסי שרף

המסע הקולינרי של שף יוסי שרף החל כאשר זה עבר לצפון, שם עבד כחקלאי, גידל בקר ועסק בגידולי שדה. בהמשך פנה לעולם הקולינריה, אותו הוא חי ונושם כבר 19 שנים. הוא עבד והתמחה אצל טובי השפים בישראל, ממאיר אדוני, דרך עודד שוורצברד, איתי שליו, בועז קוינטנר ואחרים.

בשנת 2014 השיק השף יוסי שרף את קייטרינג הטריילר. בקייטרינג הטריילר יוסי מבקש להעניק חוויה שמעבירה את החיבור שלו לאדמה ולחומרי הגלם המקומיים. הקייטרינג מתמחה ב אירועי שטח והוא מהראשונים בארץ שכולל ציוד כמו טריילר מעשנות, גרילים מסתובבים, להבות ווק ניידות ועוד – הכל בהתאם לאירוע המבוקש.

השף יוסי שרף ואישתו מאיה מקייטרינג הטריילר. צילום: גיל אבירם

את הקייטרינג מנהלת אישתו, מאיה, שצברה נסיון רב בניהול מספר מוסדות קולינריים וזו דואגת לכל פרטי האירועים ומעניקה להם את הצבע הייחודי והאנרגיות הנכונות.

עלה עלה

עלה עלה הינו משק חקלאי ותיק מעמק חפר, המתמחה בגידולי ירקות עלים ומוצרים ייחודיים. המשק משווק תוצרת טרייה בוקר בוקר לשפים ולמסעדות הטובות בישראל. אהבת האוכל והחיבור לקולינריה יחד עם הקפדה על איכות ושאיפה לחדשנות הם מעקרונות המשק ודוחפים לגידולים חדשים וייחודיים.

מ-2015 המשק מפעיל את “עלה הביתה” – אתר אונליין המאפשר לצרכן הפרטי גישה לחומרי הגלם של השפים. במהלך הקורונה נוסף לאתר שוק איכרים המציע חומרי גלם של יצרנים מקומיים וייחודיים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*