יקב בנימינה מציע יינות לחג מסדרת &wine

היינן של היקב, יונתן שוטס. צילום: יח"צ

יקב בנימינה מציע לקראת חגי תשרי יינות מהסדרה החדשה – &wine. בסדרת &wine שבעה יינות שנוצרו על מנת להתחבר לאוכל על בסיס מאפייני זן הענבים, אזור הגידול ושיטת הייצור.

ביקב אומרים על הסדרה: “כששאנחנו יוצרים יין, אנחנו רואים את החיבורים שנרקמים. את האיזון העדין בין חומרי גלם שיוצרים מנה מרגשת. את ההנאה שמקורה במפגש שבין שף ויינן. השידוך למנה שיוצר חוויה הרמונית עם עושר של טעמים או הקשר האנושי שנרקם כשבקבוק נפתח. חיבורים מושלמים הם המלאכה שלנו”.

סדרת &wine ברשת חנויות יין בעיר ובאתר.

Wine קברנה סוביניון בשר בקר. צילום: אפרת אשל

מוצגים שניים מתוך יינות הסדרה החדשה:

Wine קברנה סוביניון

בשר בקר – יין אדום יבש

תהליך ייצור היין: הענבים נבצרו בבציר לילי. לאחר השרייה קרה למשך הלילה להגברת מיצוי הצבע והמרכיבים הפירותיים  הוספו שמרים והחלה התסיסה שנמשכה 10 ימים שבסופם נסחט היין והועבר להמשך התבגרות בחביות עץ אלון למשך מספר חודשים.

אופי היין: היין חושף ארומות פרי אדום, מעט מתובל, האופייניות מאוד לקברנה סוביניון הגדל באזור הקר והגבוה. טעמו של היין עשיר, רענן ונגיש כבר כעת והסיומת אלגנטית ומאוזנת.

מוכן לשתייה כבר כעת ובתנאי אכסון טובים ימשיך להתפתח בבקבוק במהלך שלוש-ארבע שנים לאחר הבציר. היין יחמיא במיוחד למנות מבוססות בשר אדום בשיטות בישול שונות: על הגריל, בקדרה או בתבשילים שפעי טעם.

Wine גרנאש סירה דגים. צילום: אפרת אשל

Wine רוזה גרנאש וסירה

– דגים – יין רוזה יבש

 הרכב זנים: 90% גרנאש, 10% סירה

תהליך ייצור: ענבי הגרנאש והסירה נבצרים בנפרד ומובלים ליקב. ענבי הגרנאש עוברים סחיטה וזמן מגע מאד קצר עם הקליפות בזמן הסחיטה ומיד  ממשיכים למיכלים להצללה, ענבי הסירה מרוסקים כמו יין אדום ומוכנסים למכל ממנו מנוקז מעט מיץ (בשיטת Bleeding) לאחר מגע קצר עם הקליפות. המגע הקצר בין התירוש לקליפות מפיק צבע וורוד בהיר וחיוני וכן ממצה את טעמי הפרי האדום. לאחר הצללה טבעית התירוש מועבר לתסיסה אלכוהולית איטית בטמפרטורה קרה בדומה ליין לבן, על מנת לשמר את הארומות העדינות שבו. בסיום התסיסה היין מועבר לסינון קצר במכלי נירוסטה עד לבניית הממסך (בלנד) הסופי בין שני הזנים.

רשמי טעימה: יין רוזה ארומטי ורענן שחושף ארומות פרי אדום. בפה הוא רענן ובעל חומציות נפלאה התומכת היטב במתיקות ארומות הפרי שבו. כיין רוזה הוא במיטבו בצעירותו לתקופה ומתיישן בבקבוק לתקופה מרבית של שנה עד שנתיים.

מומלץ להגיש צונן, בטמפרטורה של 8-10 מעלות. פרופיל הטעם בעל החמיצות העדינה והארומטית ישתלב נהדר עם מאכלים מן הים.

מחירי היינות מהסדרה – 60 שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*