יצוגית נגד רשת חנויות רמי לוי בטענה לחיוב יתר במסופונים

במסגרת הרכישה באמצעות המסופון, סורק הצרכן בעצמו את המוצר הנרכש באמצעות סורק ייעודי שהרשת מספקת לו, ובאופן זה הוא אינו נדרש לעבור בקופה. אולם לדברי המבקש, אף שהרכישה באמצעות המסופון חוסכת זמן, היא "עולה ביוקר"

כרטיסי מועדון רמי לוי. צילום מסך, אתר החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 5.66 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה. זאת, בטענה לחיוב לקוחותיה העושים שימוש במסופונים במחיר העולה על המחיר שהוצג על המוצר או שהיה משלם על ידם בקופות.

במבוא לבקשה, שהוגשה על ידי ארנון ממן תושב הישוב נעלה, נאמר כי בקשה זו פשוטה בתכלית ומוצדקת מאין כמוה, ועניינה בחיוב יתר בו נוקטת רמי לוי מלקוחותיה העושים שימוש במסופונים בחלק מסניפי הרשת לרכישה עצמית.

לדברי המבקש, החל משנת 2018 מאפשרת רשת רמי לוי ללקוחותיה, המחזיקים בכרטיס חבר מועדון שלה,  בחלק מסניפיה, לבצע רכישה עצמית של מוצרים באמצעות מסופונים שהוצבו על ידה באותם הסניפים.

במסגרת הרכישה באמצעות המסופון, סורק הצרכן בעצמו את המוצר הנרכש באמצעות סורק ייעודי שרשת רמי לוי מספקת לו ובאופן זה הוא אינו נדרש לעבור בקופה. ואולם אף שהרכישה באמצעות המסופון שהפכה לפופולרית מאוד אומנם חוסכת זמן, היא “עולה ביוקר”. זאת מאחר שבמקרים רבים המחיר אותו נדרש הצרכן לשלם גבוה מהמחיר הרשום על המוצר ו/או מהמחיר שהיה משלם בקופה “רגילה” ו/או בקופה מהירה.

לטענת המבקש, מבדיקות רבות שערך התברר לו כי אין מדובר בתופעה מקרית ונקודתית, אלא בשיטה, לאורך זמן, ובסניפים שונים. בנוסף, הוא מצא לדבריו כי בחלק מהמקרים, בעת הרכישה באמצעות המסופון רשת רמי לוי אינה מפחיתה את משקל האריזה.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*