יצוגית נגד רמי לוי בטענה כי חברי מועדון הלקוחות לא יכולים לבחון את נכונות החיובים בהם חויבו

בקשה נאמר, כי מרבית חברי מועדון הלקוחות עושים שימוש בכרטיס אשראי מטעם המועדון ובין היתר זכאים החברים להנחה קבועה בת 5% על מבחר גדול ממוצרי המותג הפרטי של רמי לוי. אולם בניגוד גמור להוראות הדין והפסיקה, שיעור ההנחה או המחיר הסופי בגין כל מוצר אינו מופיע בשורת המוצר הספציפי בקבלה שמקבל הלקוח בסיום הקנייה

חשבונית קנייה. צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת רמי לוי שיווק השקמה בטענה לפיה חברי מועדון הלקוחות אינם יכולים לבחון את נכונות החיובים בהם חויבו בגין מוצרי המועדון.

בבקשה נאמר, כי מרבית חברי מועדון הלקוחות עושים שימוש בכרטיס אשראי מטעם המועדון ובמסגרתו הם זוכים למגוון הטבות. בין היתר זכאים חברים אלו להנחה קבועה בת 5% על מבחר גדול ממוצרי המותג הפרטי של רמי לוי. אולם בניגוד גמור להוראות הדין והפסיקה, שיעור ההנחה או המחיר הסופי בגין כל מוצר ומוצר ממוצרי המועדון אינו מופיע בשורת המוצר הספציפי בקבלה שמקבל הלקוח בסיום הקנייה.

תחת זאת, בסוף הקבלה, טרם הצגת הסכום הסופי לחיוב בגין הקנייה, מופיעה שורה אחת – “הנחת מועדון”, המסכמת במספר אחד את כלל ההנחות המועדון שניתנו כאמור ואשר מנוכת מסך הרכישה הכללי.

לדברי המבקש, יעקב יוסף גולדרייך, תושב גוש עציון, אין המדובר בדבר של מה בכך. התנהלות זו מנוגדת, לדבריו, לאופן הצגת  מחירי פריטים בקבלה/חשבונית כנדרש על פי דין, ומביאה לכך שהצרכן איננו יכול לוודא באמצעות הקבלה הנמסרת לידיו האם אכן קיבל את ההנחה בת ה-5% בגין כל מוצר ומוצר ממותג רמי לוי, שברכישתו הוא זכאי על פי נהלי רמי לוי לקבל הנחה זו.

המבקש מציין, כי עלולות ליפול לא פעם תקלות בחיובים בגין המוצרים הנרכשים, בוודאי כאשר מדובר במוצרים עליהם ניתנת הנחה. לטענתו באי הצגת המחיר הסופי בגין כל פריט לו זכאי חבר המועדון להנחה יחד עם ציון סך ההנחה, או לחלופין ציון המחיר הרגיל ומתחתיו סך ההנחה כ”ניכוי”, לא יכול הלקוח חבר המועדון – לוודא כי אכן קיבל את ההנחה לה הוא זכאי, וכי אכן חויב בסכום הנכון בו הוא אמור להיות מחויב בהתאם לזכאותו כחבר מועדון הלקוחות.

לדברי המבקש רשת רמי לוי עצמה מפצירה בלקוחותיה לבחון את פירוט החיובים השונים בקבלה טרם היציאה מהסניף, ואולם ככל שמדובר בחברי המועדון, הרי שלגבי מוצרי המועדון עבורם ניתנת הנחה קבועה הדבר אינו אפשרי, וחברי המועדון אינם יכולים לבחון את נכונות החיובים בהם חויבו בגין מוצרי המועדון. המדובר, לטענת המבקש, בעוול צרכני של ממש, והתנהלותה של רשת רמי לוי עומדת בניגוד גמור להוראות הדין והפסיקה.

בית המשפט המחוזי בירושלים מתבקש להצהיר כי רשת רמי לוי הפרה את הוראות הדין, ולחייב אותה לפרט בקבלה הנמסרת ללקוחותיה חברי מועדון הלקוחות שלה, את מחירו של כל מוצר ומוצר אשר בגינו הם זכאים להנחה. זאת, כאשר בשורת המוצר יופיע מחירו המקורי של המוצר ומתחתיו סך הנחה הניתנת בעדו, או לחלופין מחירו הסופי של אותו המוצר תוך ציון שיעור ההנחה בשקלים שניחתנה בגינו.

בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את רשת רמי לוי לפצות את כ-300 אלף חברי מועדון הלקוחות (במועדון חברים כ-400 אלף לקוחות) המחזיקים בכרטיס אשראי של המועדון בגין נזקיהם כתוצאה מהתנהלותה, בסכום מצרפי מוערך של 9 מיליון שקל.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*