יצוגית נגד חברות טמפו משקאות וכנגד מבשלות בירה בינלאומיות בטענה להטעיית צרכנים בשל הציור על חזית בקבוקי המשקה

לדברי המבקש, בקבוקי המיצים השונים של המשיבות, במותגים של פריגת ושל ג'אמפ, מוצגים למכירה כאשר על המדבקות שבחזית בקבוקי המיץ מופיעים צילומי הפרי שאינם משקפים לטענתו את תכולת הבקבוקים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברות טמפו משקאות מנתניה המשווקת משקאות קלים (מיצים) שונים תחת המותג ג’אמפ וכנגד חברת מבשלות בירה בינלאומיות מאשקלון המשווקת משקאות קלים תחת המותג פריגת. זאת, בטענה להתנהלות פסולה באופן המטעה את ציבור הצרכנים וגורם להם לנזקים.

פריגת ענבים שמכיל גם רכז תפוחים. צילום מסך

לדברי המבקש יוחאי פרץ תושב ב”ש, בקבוקי המיצים השונים של המשיבות מוצגים למכירה כאשר הם עומדים וחזיתם פונה לכיוון הצרכנים, ועל המדבקות שבחזית בקבוקי המיץ מופיעים צילומי הפרי נשוא המשקאות וכן שמות הפרי באותיות גדולות.

כך, לדוגמה, על חזית בקבוקי מיץ ענבים פריגת של מבשלות בירה בינלאומיות מופיעה תמונה של אשכול ענבים ועלה גפן. ואולם בעוד הצרכן סבור כי הוא רוכש משקה ענבים בהתאם למצג המפורש המופיע על גבי חזית הבקבוק, הרי שמעיון בתווית המופיעה על גבי הבקבוק – “משקה קל ענבים תפוחים”, מתברר לו בדיעבד כי מדובר במשקה אחר לחלוטין – “ענבים ותפוחים”.

בפירוט רכיבי המוצר המופיע גם הוא בגב המוצר מצוין כי אחוז מיץ הענבים העשוי מרכז הוא 6% ואילו אחוז מיץ התפוחים העשוי אף הוא מרכז הוא 4%, דהיינו מדובר באחוז דומה המלמד על מהותו האמיתית של המשקה “ענבים תפוחים” ולא ענבים כפי שמוצג באופן מטעה בחזית הבקבוק.

באשר למוצר בקבוקי מיץ תפוזים ג’אמפ של טמפו נאמר בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בפתח תקוה כי על חזית הבקבוקים מופיעה תמונה של תפוז, אך בעוד הצרכן סבור כי הוא רוכש משקה תפוזים בהתאם למצג המפורש על גבי חזית המוצר, הלכה למעשה מתברר לו בדיעבד, מעיון בתווית המופיעה על גב הבקבוק, כי מדובר במשקה אחר לחלוטין “תפוזים-תפוחים”.

לטענת המבקש צרכניהן של טמפו ומבשלות בירה בינלאומיות שהוטעו על ידן חשו ברגשות שליליים מסוג תסכול, אכזבה, וכעס וכי הם זכאים לפיצויי בגין הנזקים הבלתי ממוניים הללו שנגרמו להם כפועל יוצא מהתנהלותן הפסולה והמטעה של המשיבות.

לדברי המבקש, חברה סבירה המשווקת בקבוקי מיץ לצרכנים חייבת לדאוג לכך שהמצגים המופיעים על גבי הבקבוקים יהיו אחידים, קוהרנטיים, נכונים, ומדויקים בעיקר כאשר עסקינן במוצר מזון או שתיה העלול לגרום לרגישויות או אלרגיות. כמו כן לדאוג לכך שהמצגים המופיעים על גבי חזית הבקבוק יהיה תואמים למצגים המופיעים על גבו, בפרט כאשר עסקינן בפרט מהותי ובסיסי של שם המוצר.

תגובת מבשלות בירה בינלאומיות: “החברה פועלת בהתאם לכל הכללים והדינים בסימון המוצר של פריגת ומציגים לצרכן את כל המידע הנכון בקשר אליו ולטעמו”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*