ייצוגית נוספת נגד סנפרוסט בטענה לפגיעה באוטונומיה של צרכני שעועית ירוקה וצהובה, תחושות גועל וחרדה ופגיעה ברגשות דתיים

התביעה היא בטענה להימצאות חלקי עכבר ונחש במוצרים אלה. תביעה דומה הוגשה בעבר בעקבות ריקול לשעועית הירוקה. עכשיו גם שופרסל מפרסמת הודעת ריקול בעקבות תלונת לקוח על הימצאות חרק שמקורו מהשדה במוצר שעועית צהובה חתוכה מוקפאת במותג שהיא משווקת

המוצר שיש להשיבו על פי הודעת הריקול בתאריכים המופיעים בהודעה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת סנפרוסט בטענה לפגיעה באוטונומיה של צרכני מוצרי השעועית הירוקה והצהובה מתוצרתה, תחושות גועל וחרדה, ופגיעה ברגשות דתיים, וזאת בעקבות הימצאות חלקי עכבר ונחש במוצר.

כזכור, הודיעה סנפרוסט לפני כשבועיים וחצי על ריקול ענק של שעועית סנפרוסט ועצירת השיווק לאור התלונות על הימצאות חלקי עכבר, נחש, שבלול, וציפורן ציפור במוצרי השעועית הירוקה והצהובה. סנפרוסט הודתה כי במוצריה ששווקו לרשתות המזון התגלה חלקי עכבר ונחש, התנצלה בפני הצרכנים, ונטלה אחריות מלאה.

בבקשה שהוגשה על ידי עו”ד יצחק נטוביץ מפתח תקוה, רעייתו אילנה, וחגית צמח תושבת רמת גן נאמר, כי אין כל ספק כי זכותו של אדם לדעת על איכות המוצר אותו הוא אוכל ומכניס לגופו, וכי הכנסת מוצר בעל איכות שונה מזו הנחזית למוצר בעל איכות טובה ובמקרה הנדון מוצר הנחשד בהכלת גוף זר כמו חלקי עכבר ונחש, מהווה פגיעה קשה באוטונומיה על גופו.

המבקשים סבורים כי אם היתה סנפרוסט נוקטת באמצעי זהירות של בדיקת המוצר טרם שיצא ממחסניה, כמו גם הודעה לציבור עת התעורר החשד לגבי קיומו של עכבר במוצר של שעועית ירוקה מספר ימים טרם הריקול הראשון וביצוע בדיקה דחופה, הרי שהצרכנים לא היו צורכים את המוצרים של סנפרוסט כשהם באו במגע או שהיה חשש שיבואו במגע בחלקי עכבר ונחש.

עוד נטען בבקשה, כי אם הייתה סנפרוסט מאתרת מבעוד מועד את הימצאות הגוף הזר במוצריה, היה בידיה למנוע שיווק המוצרים לרשתות המזון, ואולם סנפרוסט פעלה ברשלנות רבתי ובניגוד לפקודת בריאות העם וצו הפיקוח על מוצרים ושירותים (איכות מזון).

לדברי המבקשים, סנפרוסט שיווקה מוצר מתוך ידיעה ו/או חשש כי המוצר שונה מהמוצהר בו, לא הודיעה ו/או לא פרסמה במועד לצרכנים כי הם חשופים למוצר שבו חלקי עכבר או נחש, פעלה בהתרשלות רבתי, ופגעה באוטונומיה של צרכני מוצריה.

תביעה דומה הוגשה גם ב-11 באוגוסט השנה בעקבות הריקול.

עכשיו גם שופרסל מפרסמת הודעת ריקול בעקבות תלונת לקוח על הימצאות חרק שמקורו מהשדה במוצר שעועית צהובה חתוכה מוקפאת במותג שהיא משווקת. ראו ידיעה נפרדת.

מסנפרוסט נמסר: “הבקשה טרם נמסרה לחברה. נאמר את דברנו בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*