ייצוגית נגד 15 חברות לשיווק פיצוחים בטענה להטעיה לגבי כמות הפחמימות באריזות בוטנים

נטען כי כי המשיבות מדפיסות על גבי אריזות מוצרי הבוטנים את תכולת רכיבי המוצרים, ומציינות כי בכל 100 גרם בוטנים יש כמות פחמימות של גרמים בודדים, כאשר בפועל בכל 100 גרם בוטנים יש כמות פחמימות של יותר מ-13 גרם. זאת, בהתאם לבדיקה שנערכה במעבדה מוסמכת

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד 15 חברות לייצור ושיווק מוצרי פיצוחים בקטגוריות שונות, בטענה להטעיה צרכנית בכל הנוגע למכירת אריזות בוטנים אשר לא סומנו בהתאם לדין.

המבקש ישראל חיון, תושב באר שבע, טוען כי המשיבות מטעות את הצרכנים בכך שהן אינן מסמנות כדין את כמות הפחמימות האמיתית במוצרי הבוטנים המיוצרות ומשווקות על ידן, תוך הפרה בוטה של התקנים המחייבים באשר לסימון תכולת הפחמימות.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בבת ים נאמר כי המשיבות מדפיסות על גבי אריזות מוצרי הבוטנים את תכולת רכיבי המוצרים, מציינות ומצהירות כי בכל 100 גרם בוטנים ישנה כמות פחמימות של גרמים בודדים, כאשר בפועל בכל 100 גרם בוטנים ישנה כמות פחמימות של מעל 13 גרם, זאת בהתאם לבדיקה שנערכה במעבדה המוסמכת “בקטוכם”.

המבקש מדגיש כי המחוקק מחייב לציין את כמות הפחמימות באופן מדויק, וכי סימון מוטעה של הרכיבים אינו מאפשר לצרכן לדעת את הכמות הנכונה של רכיבי המזון במוצר אותו הוא צורך.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*