ייצוגית נגד 14 בתי עסק למכירת מוצרי מזון ארוז במשקל על שאינם מאפסים את המשקל

המבקש מציין כי בטרם עשה שימוש במוצרים שנרכשו על ידו הוא שקל אותם באמצעות משקל ביתי תוך שקילת האריזות יחד עם המוצרים ולאחר מכן ביצע שקילה נפרדת של המוצר עצמו ושל האריזה

בקשה לאישור תביעה יצוגית הוגשה כנגד 14 עסקים למכירת מוצרי מזון ארוז במשקל כגון: פיצוחים, סלטים, מאפים, אוכל מבושל וכיוצא בזה. זאת בטענה לאי קיום הוראות הדין בדרך של איפוס המשקל בטרם השקילה עת האריזה מונחת עליו – טרה, בין בדרך של שקילה באמצעות משקל חכם המפחית את משקל האריזה במהלך השקילה.

לדברי המבקש, דוד כהן, הוא רכש אצל כל אחד מ-14 העסקים השונים מוצרי מזון לפי משקל אשר נארזו על ידם טרם שקילתם. לטענתו הוא הבחין בכך שהמוצרים נשקלים למעשה יחד עם אריזותיהם זאת עת בטרם הנחתם על המשקל היה המשקל מאופס קרי, משקל האריזה היה חלק מהמשקל שהוצג לו לצורך התשלום בגין המוצר.

המבקש מציין כי בטרם עשה שימוש במוצרים שנרכשו על ידו הוא שקל אותם באמצעות משקל ביתי תוך שקילת האריזות יחד עם המוצרים ולאחר מכן ביצע שקילה נפרדת של המוצר עצמו ושל האריזה.

לטענתו, הוא נוכח לדעת כי משקל המוצר אשר נותר בידו לאחר הפחתת משקל האריזה היה קטן באופן משמעותי מהמשקל עליו שילם בפועל. לדבריו בעלי העסקים השונים אצלם ביצע את רכישותיו לא יידעו אותו בשום דרך, אף לא באמצעות שילוט בעסקיהם, כי על האריזות נגבה תשלום כלשהו, וכי משקל המוצר קטן באופן משמעותי מהמשקל המוצהר על ידם.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*