ייצוגית נגד תנובה ושופרסל בטענה לגריעת ויטמין D ממשקאות חלב 1% שומן במהלך הפסח

נאמר בבקשה, כי בידי תנובה ושופרסל מצוי ויטמין D כשר לפסח, אך הן בוחרות לעשות בו שימוש אך ורק לצורך שיווק מוצרי חלב יקרים יותר, וכי בהתנהלותן זו הן פוגעות בעיקר בצרכנים מוחלשים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד תנובה ושופרסל בטענה לגריעת הרכיב ויטמין D במהלך חג הפסח ממשקאות חלב 1% שומן. בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי שופרסל משווקת חלב בקרטון ששמו המקובל הוא: “שופרסל – חלב 1% שומן” ובשמו כפי שהוגדר על ידי שופרסל: “חלב דל שומן מפוסטר על הומוגוני 1% שומן” וזאת במחיר מפוקח העומד על 5.4 שקל. עוד נאמר בבקשה, כי תנובה משווקת חלב בשקית ששמו המקובל הוא: “חלב טרי 1%” והמוכר בלשון העם כ”חלב בשקית 1% שומן” ובשמו כפי שהוגדר על ידי תנובה “חלב דל שומן מפוסטר הומוגני 1% שומן” במחיר מפוקח העומד על 4.65 שקל.

חלב דל שומן של שופרסל
חלב דל שומן של שופרסל

לדברי המבקשת, מיכל כוחן, החל ממספר ימים לפני חג הפסח הראשון ועד למספר ימים לאחר חג הפסח השני משווקות תנובה ושופרסל את משקאות החלב הבסיסים בכשרות “כשר לפסח” וגורעות בהתאמה מהם את רכיב המזון ויטמין D. לטענת המבקשת, במוצרי חלב נוספים בהם יש לתנובה ושופרסל רווח גבוה או במוצרי פרימיום מועשרים בוויטמין D, מקפידות תנובה ושופרסל הקפדה יתרה על העשרתם בוויטמין D ואף בכמות העולה בהרבה על המינימום הנדרש ביחס למשקאות החלב הבסיסיים.

מכאן, נאמר בבקשה, כי בידי תנובה ושופרסל מצוי ויטמין D כשר לפסח, אך הן בוחרות לעשות בו שימוש אך ורק לצורך שיווק מוצרי חלב יקרים יותר, וכי בהתנהלותן זו הן פוגעות בעיקר בצרכנים מוחלשים, הנאלצים דווקא במהלך כל תקופת חג הפסח לצרוך חלב שהרכיב ויטמין D אינו קיים בו.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד דוד אנגור נטען, כי במשקאות החלב הבסיסיים בהם קיימת החובה להשלים את ריכוזו של הרכיב ויטמין D למינימום הנדרש בדין, נמנעות תנובה ושופרסל מלעשות כן, ולעומת זאת במשקאות חלב אחרים, שהם משקאות פרמיום במחיר גבוה משמעותית, מוסיפות תנובה ושופרסל ויטמין D בכמות העולה על זו הנדרשת בהתאם לדין, ובכך הן דואגות לעשירים (ובכך אף לעצמן) ופוגעות במעוטי היכולת.

בנוסף לסעד הכספי בגין נזקיהם הממוניים של הצרכנים שצרכו מוצרים פחות בריאים, לרבות הפגיעה באוטונומיה והפגיעה בבריאותם בגין אי צריכת ויטמין D המוערך בסכום מצרפי של 3 מיליון שקל, מתבקש בית המשפט להורות לתנובה ושופרסל שלא לייצר חלב שלא הוסיפו לו ויטמין D.

משופרסל נמסר בתגובה : “טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשיתקבל,  נגיב בדרך המקובלת בערכאות המשפטיות”.

תגובת תנובה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*