ייצוגית נגד תנובה בעקבות הודעת הריקול של משרד הבריאות להשבת המוצר פילה מרלוזה קפוא

לדברי המבקש, הוא סבר כי מוצרי מזון, ובמיוחד של חברות גדולות ומובילות כגון תנובה, עוברים בדיקות קפדניות סדירות, לפיכך לא אמורה תנובה להוציא לשוק מוצרים פגומים הכוללים טפילים המסוכנים לבריאות הציבור

פילה מרלוזה קפוא של דגי תנובה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד יצרנית המזון תנובה בעקבות הודעת הריקול של משרד הבריאות לפני כשבועיים להשבת המוצר פילה מרלוזה ארגנטינאית קפוא המשווק על ידי תנובה תחת המותג “דגי תנובה“.

המבקש, עו”ד עמית זילברג, נוהג לדבריו לרכוש מוצרי דגים קפואים המשווקים על ידי תנובה, ובתוך כך הוא רכש את המוצר נשוא הודעת הריקול, בישל ואכל ממנו.

בבקשה נאמר כי במסגרת הודעת הריקול שפרסם משרד הבריאות על החזרה יזומה של המוצר: פילה מרלוזה ארגנטינאית קפוא – דגי תנובה, נכתב כי מתנובה נמסר כי בשל ליקוי (טפיל מסוכן אופייני לדגים שמקורו מן הים – ככל הנראה מסוג אניסאקיס) בחלק קטן מאריזות המוצר (תאריך ייצור בחודשים מרץ-אפריל 22 ותאריך אחרון לשיווק 28.2.23) יתבצע איסוף יזום של המוצר, על מנת למנוע סיכון בריאותי אפשרי, וכי כל מי שמחזיק במוצר מתבקש להימנע מצריכתו ולהשליכו לפח.

לדברי המבקש, הוא סבר כי מוצרי מזון, ובמיוחד של חברות גדולות ומובילות כגון תנובה, עוברים בדיקות קפדניות סדירות, לפיכך לא אמורה תנובה להוציא לשוק מוצרים פגומים הכוללים טפילים המסוכנים לבריאות הציבור. בנוסף, בשל היותה מיצרני המזון הגדולים בישראל, אם לא הגדולה ביותר, מוטלת על תנובה חובת זהירות מוגברת כלפי ציבור הצרכנים.

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד מתבקש לחייב את תנובה לפצות את הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים בדמות עלות המוצרים, ונזקיהם הבלתי ממוניים לנוכח תחושות קשות של חשש לפגיעה בריאותית, עוגמת נפש, פגיעה באוטונומיית הבחירה, וחרדה המתבטאת בדאגה לבריאות נוכח הימצאות הטפיל המסוכן במוצרים.

תגובת תנובה: “טרם קיבלנו את התביעה וכאשר היא תגיע אלינו נטפל כמתחייב”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*