ייצוגית נגד תאגיד מרס ריגלי בטענה לחוסר שקיפות לגבי משקל האריזה של סוכריות Skittles

בבקשה נטען כי מרס ריגלי ישראל החליטה בשלב מסוים, לאחר ששיווקה את המוצר האמור בתכולה נקיה ואחידה של 174 גרם, לפעול בחוסר שקיפות כלפי הציבור עת נוספו למגוון ווריאנטים בתכולה מוקטנת של 141 גרם תחת אצטלת קמפיין חגיגי הנושא את המצגים "חדש" ו-"גדול3X!"

סוכריות Skittles

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד התאגיד הענק מרס ריגלי ישראל העוסק ביבוא של מיטב המותגים המובילים בתחום המזון מרחבי תבל, ובפרט מותגים בינלאומיים בקטגוריית דברי המתיקה, שוקולדים, מסטיקים, וסוכריות.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א נאמר כי אחד ממותגי הדגל של מרס ריגלי ישראל הנו סדרת מגוון סוכריות לעיסה בטעמי פירות בציפוי דרג’ה, המשווקת תחת המותג הבינלאומי Skittles. המוצרים (באריזת שקית) משווקים בשתי תצורות כמות: אריזת שקית אישית בתכולה של 38 גרם, ואריזות במשקל אחיד של 174 גרם.

בבקשה נטען כי מרס ריגלי ישראל החליטה בשלב מסוים, לאחר ששיווקה את המוצר האמור בתכולה נקיה ואחידה של 174 גרם, לפעול בחוסר שקיפות כלפי הציבור עת נוספו למגוון ווריאנטים בתכולה מוקטנת של 141 גרם תחת אצטלת קמפיין חגיגי הנושא את המצגים “חדש” “גדול3X!”.

כל זאת, כך נטען בבקשה, בלי שמרס ריגלי ישראל עמדה בחובתה הרגולטורית לגלות לצרכן כי המוצר מכיל תכולה מוקטנת של 33 גרם לעומת מוצרי הייחוס, כך שהלכה למעשה מדובר בהפחתת תכולה יחסית בשיעור של 19% ביחס לאריזות המוצרים במגוון המשווקות בתכולות אחידות של 174 גרם.

בבקשה נאמר כי על אף הטמעת המותג ומיצובו הפיננסי בשוק בגרסאות השונות, הצרכנים לא מודעים כלל לעובדה כי קיימים מוצרים בסדרה המכילים כמות מופחתת בשיעור של 19% ביחס למוצרים אחרים בסדרה, עובדה הבאה לידי ביטוי במחירו המופקע של המצרך לעומת המוצרים במשקלם הרגיל בסדרה.

לדברי המבקשת, לנה גורוחובסקי תושבת נתניה, מחמת הדמיון הפיסי בין האריזות ובגודלן לרבות המחיר האחיד של כלל המינים במגוון, הרי שבמעמד הקנייה אין הצרכן יכול להבחין כי מדובר בתכולה מופחתת של אותו מוצר ממש, וכן הוא אינו מודע לעובדה כי מדובר במוצר שהתייקר באופן סמוי מעיניו.

בית המשפט מתבקש להשיב לציבור את ממונם ואת אותם הכספים שנאגרו בכיסה של מרס ריגלי ישראל בעושר ולא במשפט, וכן להורות לה להשיב לציבור את אותו שיעור הפחתה מסך מכירות המוצרים נשוא הבקשה לנוכח העלאת המחיר הסמויה הגלומה בעצם שיווקן של אריזות אלו. בנוסף להורות למרס ריגלי ישראל לפצות את הציבור בפיצוי ממוני ובלתי ממוני עקב נטילת נכס שיש בו הטעייהאו לנוכח הטעיה באריזה.

תגובת מרס ריגלי לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*