ייצוגית נגד שופרסל, ק.א. שוקולד ואחרים: מסתירות כי מוצרי שוקולד שהן משווקות מכילים אלכוהול

לטענת המבקש, הוא הזמין סקר צרכנים ממנו עולה כי בקרב כלל המדגם 63%, קרוב לשני שלישים, ציינו כי לא היו קונים מוצרי מזון לו נודע להם שהם כוללים אחוז קטן של אלכוהול. המבקש מציין כי חברי הקבוצה המיוצגת אינם רק צרכנים מוסלמים. ק.א. שוקולד: מדובר בתביעת סרק קנטרנית

פרלינים של שופרסל
פרלינים של שופרסל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 9 מיליון שקל הוגשה כנגד חברות שופרסל, ק.א. שוקולד מצור יגאל, ואחרים, בטענה שהן מסתירות את העובדה שיש תכולת אלכוהול במוצריהן והימנעותן מלפרסם מידע בולט על קיום אלכוהול במוצריהן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר כי שופרסל משווקת בין היתר את המוצר: פרלינים מגוון שוקולדים ממולאים וחברת ק.א. שוקולד משווקת את המוצר הנקרא: מבחר פרליני שוקולד בלגי.

לטענת המבקש ת’אבת אבו נאב הוא הזמין סקר צרכנים ממנו עולה התמונה הבאה, לפיה בקרב כלל המדגם 63%, קרוב לשני שלישים, ציינו כי לא היו קונים מוצרי מזון לו נודע להם שהם כוללים אחוז קטן של אלכוהול. המבקש מציין כי חברי הקבוצה המיוצגת אינם רק צרכנים מוסלמים שאמונתם ודתם אוסרים עליהם לצרוך אלכוהול, אלא גם הורים המבקשים למנוע מבניהם לצרוך מוצרים המכילים אלכוהול.

לדברי המבקש באמצעות עו”ד ניזאר טנוס המשיבות אמורות לדעת כי רכיב האלכוהול אינו מינורי עבור חברי הקבוצה המיוצגת וכי חברות מסחריות אמורות להבליט הימצאותו של רכיב זה בהבלטה. לטענתו הוא מעולם לא הבחין במוצרי הנתבעות אותן רכש כי בגוף הרכיבים ישנו פירוט מזערי על היות המוצרים מכילים אלכוהול, ומשנודע לו הדבר הרגשתו הייתה זוועתית וליוו אותו רגשות של תסכול, חרדה, נקיפת מצפון, ורגשי כעס, וכי אילו ידע כי המוצרים מכילים אלכוהול, הוא לא היה מעז לרכוש אותם לבני ביתו או להתיר להם לצרוך אותם.

המבקש טוען, כי המשיבות הטעו את הצרכנים ולא גילו בפניהם את המידע הנכון לגבי המוצרים נשוא בקשת האישור, וכי ניתן לציין כי הצרכנים אינם מודעים לכך כי המוצרים הללו נמכרים בניגוד להוראות הדין. המבקש מאשים את המשיבות בהטעיה, הפרת חובות ההגינות ותום הלב, רשלנות, תרמית ופגיעה באוטונומיה הצרכנית.

מק.א. שוקולד נמסר: “החברה סבורה כי מדובר בתביעת סרק קנטרנית. החברה ממלאת באופן קפדני אחר כל דרישות הדין ומציינת באופן ברור כי המוצר מכיל אלכוהול (הגם שמדובר בכמות מזערית). החברה תביא את מלוא טיעוניה בפני בית המשפט היושב בדין, באמצעות באי כוחה”.

משופרסל נמסר בתגובה: “קיבלנו את התביעה, אנו לומדים אותה ואת תשובתנו נגיש לבית המשפט”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*