ייצוגית נגד שופרסל בטענה שהיא מטעה לקוחות הרוכשים ממנה ירקות ופירות לסבור כי מדובר בתוצרת ישראל

לטענת המבקש, במקרים רבים מספקת שופרסל ללקוחותיה פירות וירקות שאינם מתוצרת ישראל, בכלל זה פירות וירקות שיובאו מטורקיה, מירדן ומרצועת עזה. על חלקם אף מופיעה מדבקה המסגירה את ארץ הייצור

תמונת אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית. לטענת המבקש אור קרבקי, בן למשפחה העוסקת בתחום החקלאות מאז קום המדינה, שופרסל מטעה באופן שיטתי את לקוחותיה הרוכשים ממנה ירקות ופירות לסבור כי מדובר בפירות וירקות מתוצרת ישראל, הגם שבפועל מדובר פעמים רבות בפירות וירקות המיובאים מחו”ל.

בבקשה נאמר, כי שופרסל מאפשרת ללקוחותיה להזמין משלוחים של מוצרי מזון, לרבות פירות וירקות, דרך אתר האינטרנט שלה ודרך האפליקציה שלה. שופרסל מציגה באתר ובאפליקציה מתחת לכל פרי וירק את הכיתובית: “ארץ יצור: ישראל” (המילה “ישראל” מודגשת על ידה במקור).

כך גם בפרסומות שמציגה שופרסל בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים, בהם היא מפרסמת מסרים דוגמת: “שופרסל מצדיעה לחקלאים הישראלים שבזכותם אנחנו יכולים להציע לכם מדי יום תוצרת טרייה ואיכותית שכולה כחול לבן. רק בשופרסל, רק בישראל”.

אלא שבפועל, טוען המבקש, במקרים רבים מספקת שופרסל ללקוחותיה פירות וירקות שאינם מתוצרת ישראל, בכלל זה פירות וירקות שיובאו מטורקיה, מירדן ומרצועת עזה. על חלקם מופיעה מדבקה המסגירה את ארץ הייצור שאינה ישראל, חלקם ניתנים לזיהוי כפירות וירקות שאינם ישראלים על פי צורתם ומאפייניהם.

לדברי המבקש, אין המדובר בהטעיה של מה בכך, מאחר פירות וירקות הגדלים בישראל נהנים מתנאי גידול טובים, פיקוח הדוק. להבדיל, מחקרים שנערכו על ידי גופים אובייקטיביים מצאו כי פירות וירקות הגדלים בטורקיה, ברצועת עזה, בירדן ובמדינות אחרות, מרוססים בחומרי הדברה שאינם חוקיים, מושקים במים מזוהמים, וכיוצא באלה.

הרוב המכריע של הצרכנים הישראלים, טוען עוד המבקש, מעדיף לקנות פירות וירקות מתוצרת ישראל ואף מוכן לשלם עליהם יותר.

בית המשפט מתבקש לחייב את שופרסל לפצות את לקוחותיה, הן במישור הממוני והן במישור הבלתי ממוני, ולהורות לה לתקן את התנהלותה כך שתציג ללקוחותיה את ארץ הייצור האמיתית והנכונה של הירקות והפירות שהיא משווקת, ותמנע מהטעייתם.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*