ייצוגית נגד שופרסל בטענה שהיא מטעה את חברי מועדון הלקוחות באמצעות הקופונים

לטענת המבקש, לאחר שהצרכן מגיע לסניף של שופרסל, מתחוור לו כי הסתמך על מצג שווא בדבר קיומו של קופון שאינו קיים הלכה למעשה, מאחר שאותה הנחה מובטחת אינה קיימת בפועל, וזאת מבלי לשלוח הודעת עדכון כלשהי בדבר ביטולו של אותו הקופון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 68 מיליון שקל הוגשה כנגד שופרסל בטענה לפיה היא מפעילה פרקטיקה של הטעיית קופונים כלפי חברי מועדון הלקוחות שלה המוצעות להם על ידה מעת לעת הטבות והנחות בדרך של קופונים.

לטענת המבקש עו”ד גיא סנדר, פרקטיקת הטעיית הקופונים של שופרסל המתבטאת בפרסום קופונים שקריים שאינם משקפים את המציאות כלל, נחלקת לשני נדבכים שמטרתם האחת והיחידה היא הטעיית מיליוני הצרכנים המשתייכים למועדון הלקוחות, תוך יצירת מצג שווא לפיו רכישה בשופרסל משתלמת להם יותר ממה שהיא בפועל, ובכך לגרום להם לבכר רכישה בסניפי שופרסל על פני מתחרותיה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נאמר כי במסגרת נדבך ההפרה הראשון של פרקטיקת הטעיית הקופונים, הציגה שופרסל קופון משתלם במיוחד ממנו ניתן ללמוד לכאורה על הנחה בת 20 שקל לכל צרכן שמבצע רכישה בשיעור של 60 שקל ומעלה בשופרסל.

אולם לאחר שהצרכן מגיע לסניף של שופרסל, מתחוור לו כי הסתמך על מצג שווא בדבר קיומו של קופון שאינו קיים הלכה למעשה, מאחר שאותה הנחה מובטחת אינה קיימת בפועל, וזאת מבלי לשלוח הודעת עדכון כלשהי בדבר ביטולו של אותו הקופון.

במסגרת נדבך ההפרה השני של הטעיית הקופונים, נטען בבקשה, מציגה שופרסל לצרכן מצג שווא בדבר המוצרים המוצעים למכירה במסגרת הקופונים המוצעים על ידה. כך, לאחר שהצרכן שנחשף לקופון ביישומון או באתר מגיע לסניף של שופרסל ו/או רשת BE המופעלת על ידי שופרסל, מתחוור לו כי המוצר המובטח בקופון האמור כלל אינו מוצע במסגרת אותו הקופון. גם זאת מבלי שנשלחה כל הודעה או עדכון לצרכן.

לדברי המבקש בחלק ניכר מהמקרים אף לא מצוין נפח המוצר ו/או מספר היחידות המוצע לצרכן במסגרת הקופון, כך שהצרכן אינו יכול לכלכל את צעדיו כראוי בטרם הגיעו לסניף.

לטענת המבקש, מטרתה של פרקטיקת הטעיית הקופונים היא אחת ויחידה – שידול הצרכן להגיע לסניפיה של שופרסל או BE תוך הסתמכותו על מצג שווא מטעה כעניין שבשגרה. המבקש סבור כי אין להתיר תרמית שכזו היוצרת הטעיה צרכנית מהותית, תוך פגיעה באוטונומיה של הצרכן והתעשרות שלא כדין על ידי שופרסל.

בנוסף לסעד הכספי של פיצוי הצרכנים בגין נזקיהם, מתבקש בית המשפט להורות לשופרסל למלא אחר הוראות הדין ככתבן וכלשונן, ולהבטיח הצגה מקיפה, מלאה, וממצה של הקופונים המוצעים על ידה – לרבות סייגיהם.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*