ייצוגית נגד רשת סטופ מרקט בטענה למכירת מארזים ללא סימון תזונתי ורשימת המרכיבים

עוד נטען, כי בזמן התשלום בקופה, הקופאיות שוקלות את המוצרים, בעיקר מוצרי פירות, ירקות וסלטים מוכנים, יחד עם המארז ומחייבות אותו לשלם את המחיר שחושב לפי משקל שכלל את המארזים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד חברת סטופ מרקט מכפר ויתקין המפעילה רשת קמעונאית בתחום המזון המונה עשרות סניפים, בטענה להטעייה צרכנית.

לטענת המבקש, תושב הקריות, הוא גילה לאחרונה כי מוצרים ארוזים מראש הנמכרים במחלקת הפיצוחים אצל סטופ מרקט בסניפיה, הן במתחם I way בסניף קסטרא, וכן בסניף נשר, נעדרים הן סימון תזונתי והן סימון של רשימת המרכיבים.

עוד הוא טוען כי לאחרונה הבחין כי בזמן התשלום בקופה, הקופאיות שוקלות את המוצרים, בעיקר מוצרי פירות וירקות וסלטים מוכנים, יחד עם המארז ומחייבות אותו לשלם את המחיר אשר חושב לפי “משקל המוצרים” שכלל את המארזים, המגשים והאריזות.

לכאורה, לדבריו, מדובר במשקל זניח וקטן ואולם מדובר במוצרים לא זולים שמחירם נע בין 40 ל-45 שקל לקילו, ולכן אין המדובר בסכומים זניחים כלל ועיקר.

בבקשה נאמר, כי סטופ מרקט מודעת היטב לחובתה לנטרל את משקל האריזה מהמשקל הכולל של המוצר, ואולם היא מטעה את הצרכנים כאשר היא שוקלת את המוצרים הארוזים מראש יחד עם האריזה ומציגה משקל כולל ברוטו ולא נטו.

עוד נטען בבקשה, כי סטופ מרקט אינה מציינת על גבי מוצרי הפירות והירקות הארוזים מראש ואשר מחירם מסומן במחיר לפי משקל, את משקל המוצר ואת מחירו הסופי, כך שהצרכן מתוודע למחיר אותו הוא נדרש לשלם רק בהגיעו לקופאית. זאת, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן המחייב לסמן את מחיר המוצר הסופי על גבי המוצר עצמו.

בבקשה נטען עוד, כי סטופ מרקט מתעלמת מהוראת הדין כאשר היא אינה מסמנת ביודעין את מוצריה או לפחות חלק ממוצריה בשפה העברית. בשלב זה מציין המבקש, כי סכום התביעה המצרפי אינו ניתן להערכה, והוא מוערך בסכום של עד 2.5 מיליון שקל.

תגובת סטופמרקט לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*