ייצוגית נגד רשת יוחננוף בטענה שבסניפיה סירבו לקבל בקבוקים למיחזור לפני הפסח

לדברי המבקש, ברשת יוחננוף יודעים ולפחות עליהם לדעת כי ההנחיות של הרבנות הראשית אינן אוסרות על רשתות שיווק מזון לקבל בקבוקים למיחזור בתקופה שלפני חג הפסח

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 4.2 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מ. יוחננוף ובניו (1988) הבעלים של רשת המזון יוחננוף. במבוא לבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר’ כי ביסודה ניצבת התנהלות פסולה של רשת שיווק מזון אשר סירבה לקבל מצרכנים בסניפים רבים שלה (ב-16 מתוך 23 סניפים) בקבוקים למיחזור, ולשלם להם את דמי הפיקדון, במהלך התקופה שלפני חג הפסח, בניגוד לדין ותוך שימוש באמתלת כזב של איסור הכנסת חמץ.

לדברי המבקש, אהרון יקטר, ברשת יוחננוף יודעים ולפחות היה עליהם לדעת, כי ההנחיות של הרבנות הראשית אינן אוסרות על רשתות שיווק מזון לקבל בקבוקים למיחזור בתקופה שלפני חג הפסח.

המבקש מציין, כי ההגבלה על קבלת הבקבוקים בהתאם להנחיות הרבנות חלה רק החל מערב היום שלפני חג הפסח, דהיינו האיסור חל מהשעה 21:00 ביום שקודם לערב החג, ולא קודם לכן.

בבקשה נטען, כי לסירובה של יוחננוף לקבל מהצרכנים את הבקבוקים למיחזור לא היה כל צידוק חוקי, והוא עמד בניגוד גמור להוראות חוק הפיקדון ולתכליתו. המבקש טוען כי התנהלות פסולה זו של יוחננוף לא נעשתה עקב שגגה או חוסר ידיעה, אלא במטרה להעשיר את קופתה תוך חיסכון במשאבים שלפי הדין עליה להעמיד, וזאת על חשבון צרכנים שביקשו להחזיר בקבוקים למיחזור.

מרשת יוחננוף לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*