ייצוגית נגד רשת זול ובגדול בטענה שהיא מציעה מוצרים במחירי מבצע ומוכרת אותם במחיר הרגיל

לטענת המבקש, המוצרים מוצעים למכירה בסניפי זול ובגדול במחירי מבצע למשך תקופה ארוכה, העולה באופן משמעותי על התקופה המותרת בחוק, ובמצב דברים זה אין המדובר במחירי מבצע אלא במחירים הרגילים בהם נמכרים המוצרים

רשת זול ובגדול. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד רשת המזון זול ובגדול המונה כ-23 סניפים באזור ירושלים והסביבה ובאזור אשדוד ואשקלון. זאת, בטענה להתנהלות נפסדת עת היא מציעה באורח קבע מוצרים במחירי מבצע, כאשר הלכה למעשה מחיר ה”מבצע” לכאורה הוא המחיר הרגיל והקבוע של אותם המוצרים שב”מבצע”.

בבקשה שהוגשה על ידי ציון בר חמו תושב תל אביב נאמר, כי מכירה במחיר מבצע, המכונה על ידי המחוקק “מכירה מיוחדת”, יכולה להמשך 35 ימים לכל היותר, וכי בתום תקופה זו הופך מחיר המבצע למחיר הרגיל ואסור לעוסק להציגו עוד כמחיר מוזל במבצע.

כמו כן, קיימת חובה על העוסק להציג לצד המחיר המוזל במסגרת המבצע את המחיר הרגיל שבו נמכר המוצר, קודם לכניסתו של המבצע לתוקף. עוד מוטלת על העוסק החובה לציין האם המחיר הרגיל עמד בתוקף במשך פחות מ-21 ימים טרם תחילת המכירה המיוחדת.

לטענת המבקש, המוצרים מוצעים למכירה בסניפי זול ובגדול במחירי מבצע למשך תקופה ארוכה, העולה באופן משמעותי על התקופה המותרת בחוק, ובמצב דברים זה אין המדובר במחירי מבצע אלא במחירים הרגילים בהם נמכרים המוצרים. עוד טוען המבקש, כי הצגת המוצרים במחירי “מבצע” עולה כדי הטעיה, מהווה שיטת שיווק פסולה, מעודדת את הצרכנים להגדיל את סל הקניות שלהם באמצעים פסולים ובעיקר מהווה הפרה של הוראת הדין.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*