ייצוגית נגד רשת זול ובגדול בטענה כי לא הפרישה לעובדיה הזרים סכומים לקופות פנסיה ופיצויים

עוד נטען בבקשה, שהוגשה על ידי עובד זר מאריתריאה שהועסק ברשת כעובד ניקיון וסדרן, כי בתלושי השכר המונפקים לעובדים אלה רשומות כמעסיקות חברות שונות, חלקן לא פעילות וחלקן אינן עוסקות באספקת כוח אדם או ניקיון, שמעולם לא העסיקו את אותם העובדים

מחלקת בשר בסניף זול ובגדול. צילום מסך
מחלקת בשר בסניף זול ובגדול. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת הסופרמרקטים זול ובגדול, בטענה לפיה הפרה את חובתה להפריש לעובדיה הזרים, סכומים לקופת פנסיה, קופת פיצויים, קרן השתלמות ו/או לפיקדון עובדים זרים.

בבקשה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים מצוין כי בחצרי זול ובגדול מועסקים עובדים זרים כעובדי כפיים, לרבות בתפקידי עובדי ניקיון וסדרנים. אולם, נטען בבקשה, העובדים הללו מועסקים תוך הפרת זכויותיהם לביצוע הפרשות סוציאליות לקופת פנסיה, קופת פיצויים, קרן השתלמות או פיקדון עובדים זרים.

עוד נטען בבקשה, שהוגשה על ידי עובד זר מאריתריאה, שהועסק ברשת כעובד ניקיון וסדרן, כי בתלושי השכר המונפקים לאותם עובדים רשומות כמעסיקות חברות שונות, חלקן אינן פעילות וחלקן אינן עוסקות באספקת כוח אדם או ניקיון, וככל הנראה אינן קשורות לרשת זול ובגדול, ומעולם לא העסיקו את אותם העובדים, ועל פניו עולה כי מדובר בתלושים פיקטיביים.

לטענת המבקש, לאורך כל תקופת העסקתו אצל זול ובגדול (שבבעלותה 27 סניפים) הונפקו לו תלושי שכר מזויפים או תלושי שכר של חברות קש, תוך גילוי אדישות לכך שזכויותיו נשללות באופן שיטתי ובוטה.

המבקש מדגיש, כי התנהלות שיטתית וממושכת זו של זול ובגדול, המאופיינת במתכונת העסקה פוגענית שמטרתה לנסות ולהתחמק מאחריות לזכויות הבסיסיות של העובדים, אינה נחלתו שלו בלבד, והיא מאפיינת למיטב ידיעתו את כלל העובדים הזרים שהועסקו על ידה.

המבקש מציע לבית הדין לקבוע את הנזק לכל עובד בסכום מתון של 1,000 שקלים. זאת, בהינתן שבמסגרת תביעה אישית ניתן יהיה לפסוק פיצוי בסך 5,000 שקל לכל חודש עבודה אף ללא הוכחת נזק. את היקף התביעה המצרפי מעריך המבקש בסכום של 13.3 מיליון שקל.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*