ייצוגית נגד רמי לוי בטענה שברשת המרכולים לא מציינים את המשקל על גבי אריזות של ירקות ופירות טריים

באופן מפתיע ובניגוד לחוק חלק מהפירות והירקות הטריים הנמכרים כשהם ארוזים מראש, לא מסומן משקלם על גבי האריזה ולא לפי מחיר ליחידת מידה לאחר שקילה, אלא במחיר ליחידה ללא קשר למשקלם, כאשר מחירי המוצרים הם זהים אף שיש פערי משקל ביניהם

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-120 מיליון שקל הוגשה כנגד רשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה בטענה להתנהלות שיטתית ומכוונת במסגרתה היא לא מציינת את המשקל על גבי אריזות של ירקות ופירות טריים ובלתי מעובדים.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי גלית גלזר, נאמר כי כל מוצרי המזון מסומנים במשקל (או בנפח כאשר מדובר בנוזל), ובאלה הארוזים מופיע  המשקל על אריזתם, ואילו במוצרי מזון הנמכרים בתפזורת, הכוללים גם ירקות ופירות טריים, המשקל ליחידת מידה מופיע על המדפים והם נמכרים על פי המשקל הכולל שבחר הצרכן ולאחר שקילה.

ואולם, נאמר בבקשה, באופן מפתיע ובניגוד לחוק חלק מהפירות והירקות הטריים הנמכרים כשהם ארוזים מראש, לא מסומן משקלם על גבי האריזה ולא לפי מחיר ליחידת מידה לאחר שקילה, אלא במחיר ליחידה ללא קשר למשקלם, כאשר מחירי המוצרים הם זהים אף שיש פערי משקל ביניהם.

לטענת המבקשת, התנהלות זו מסבה נזקים לצרכנים מאחר שהם משלמים ביתר על רכישת מוצר, כאשר מוצר אחר וזהה באריזה זהה נמכר בעלות נמוכה יותר, כאשר הוא נבדק על פי מחיר ביחס למשקל כפי שנדרש על פי החוק.

עוד נטען בבקשה, כי הרשת מתעשרת שלא כדין בכך שהיא חוסכת בעלויות סימון המוצרים במשקל. לטענת המבקשת, הסתרת המשקל במוצרי פירות וירקות טריים ארוזים מראש יורדת לשורשו של העקרון בדבר חובת הגילוי ואי ההטעיה החלה על עוסקים לגבי עסקאות אותם הם מבצעים עם לקוחותיהם.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*