ייצוגית נגד רושדי תעשיות מזון בטענה להטעיה במשקל הטחינה

לטענת המבקש, החברה משווקת את המוצר "טחינה משומשום טהור 100%" עם כיתוב בולט המסמן שהמשקל נטו של המוצר הוא 1 ק"ג, אך בפועל המוצר נמכר במשקל נמוך יותר בכל פעם שהמבקש בדק את המוצר

רושדי תעשיות מזון. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 12 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת רושדי תעשיות מזון מאזור התעשייה אלון התבור בעפולה עילית, העוסקת בייצור טחינה גולמית, בטענה להטעיה צרכנית. זאת, בכך שהיא משווקת את המוצר “טחינה משומשום טהור 100%” עם כיתוב בולט על אודות משקל נטו של 1 ק”ג של המוצר, ואולם בפועל המוצר האמור נמכר בחסר תוך הטעיה וגזל.

בבקשה נאמר, כי החברה הוקמה בשנת 1984 כמיזם משותף של קבוצת יזמים ערביים וחברת המזון תלמה. כמו כן משמשת החברה כיצרנית של חברת יוניליוור הבינלאומית. החברה מייצרת בין השאר את טחינת בארכה.

לטענת המבקש, רייזנר יעקב ישראל, תושב בני ברק, הוא רכש את המוצר טחינה גולמית משומשום טהור 100% ברשת יש חסד בעירו, וכאשר הניח את המוצר על משקל אחת הקופות בחנות נדהם לראות כי האריזה הסגורה שקלה רק 886 גרם. לאחר מכן החל לשקול אריזות נוספות של המוצר ונדהם לגלות כי כל אריזה מכילה משקל שונה, וכי אף לא אחת מבין כלל האריזות לא הייתה במשקל של 1 ק”ג, למרות המשקל הנקוב והבולט על גבי האריזה.

בבקשה נאמר, כי הצרכנים הוטעו הן ברכישת המוצר במשקל של 1 ק”ג נטו לכאורה והן במחיר אותו שילמו עבור המוצר, העולה למעשה יותר ממוצר המקור אותו היא מתיימרת לשווק ולמכור.

לטענת המבקש, החברה לא טרחה לעדכן את הצרכנים בגין שינוי גודל האריזה או משקל התכולה כמתחייב, אלא אף חמור מכך, היא החליטה לעשוק את הצרכן והשאירה את מחיר המוצר על כנו. על אף הקטנת הכמות והתכולה היא ממשיכה לרשום את משקל האריזה ללא שינוי, וכי זוהי הטעיה ועושק הצרכן.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*